Ako zdravo zvládať veľký stres v práci

13. januára 2013
Stres v práci. Foto: Shutterstock

Keď mám v práci veľké uzávierky, dostanem sa do takého stresu, že z neho ochoriem a liečim sa pomaly aj mesiac. Vedeli by ste mi poradiť, ako mám takéto niečo zvládnuť?

Pokúste sa dodržiavať zásady, ktoré ďalej uvádzame. V prvom rade si upravte svoje stravovacie návyky – pridajte do svojho jedálnička viac zeleniny, zdravé tuky (najmä rybí tuk, kokosový olej, orechy, semená) a vyhýbajte sa zvýšenej konzumácii sacharidových jedál. To platí rovnako pre celozrnné potraviny, ako aj pre sladkosti.

Namiesto príloh zvýšte radšej príjem spomínanej zeleniny a tukov. Ak sa konzumácia akýchkoľvek sacharidov veľmi často opakuje vo veľkom množstve, naše bunky nie sú schopné ukladať v sebe horčík (veľmi dôležitý minerál), takže ho strácame močom, v dôsledku čoho sa začnú zužovať cievy. To zvyšuje krvný tlak a bunky nie sú schopné produkovať toľko energie, koľko potrebujte na svoju koncentráciu a zvládanie stresu. Začínate zlyhávať, zvyšuje sa vám krvný tlak, ešte viac pociťujete stres a pravdepodobne sa najskôr prejete sladkosťami. Preto nezabúdajte na veľmi dôležitý pitný režim – aspoň dva litre tekutín denne.

V tomto období môžete obohatiť svoje pitné menu aj o minerálnu vodu bohatú na prírodný horčík, ktorý je veľmi účinným pomocníkom na sústredenie, a teda pomáha aj pri obrane proti stresu. A samozrejme, pokúste sa aspoň trochu hýbať. Napríklad si zájdite po večeri na príjemnú zimnú prechádzku. Nadýchate sa čerstvého vzduchu a oddýchne si popritom aj hlava. Držíme palce!

Vlado Zlatoš a Tina Zlatoš Turnerová

Vlado Zlatoš a Tina Turnerová
Vlado Zlatoš a Tina Turnerová

Táto manželská dvojica sa profesionálne zaoberá riešeniami problémov v oblasti nadváhy a obezity dospelých aj detí. Ako špecialisti na kondíciu, výživu a životosprávu pomáhajú nielen bežným ľuďom (najmä v otázkach formovania postavy), ale ich služby využívajú aj viacerí vrcholoví a olympijskí športovci. Záujemcovia môžu využiť ich cvičebné DVD a video materiály či zapojiť sa do kondičných skupinových cvičení.

„Obaja veríme, že pre našich klientov dokážeme nájsť nenásilnú a jednoduchú formu, ako dosiahnuť svoje kondičné, estetické i zdravotné ciele v dlhodobom horizonte. Naša pridaná hodnota je vo vedomostiach, pretože lepšie zdravie, vitalita aj kondícia prichádzajú až po lepšej informovanosti. Nikdy nie naopak.“

Text: Vlado Zlatoš a Tina Turnerová
Foto: Shutterstock

Vaše reakcie
Najnovšie vydanie

RELAX 7/2018

Relax na Facebooku