Vyskúšali sme si SOM tréning

18. septembra 2018
SOM tréning

SOM systém je jedinečný tréningový program, ktorý vymyslela Soňa Sedláčková. Vďaka nemu dosiahnete skvelú kondičku krásne vyrysované telo. Ale zadarmo to nebude, musíte makať!

Spomínate si na sympatickú trénerku z televízie? To je ona. Soňa Sedláčková má na svedomí špeciálny program, ktorý nazvala SOM. A ako ste mohli vidieť, naozaj to funguje a nezáleží na tom, či ste žena, muž, alebo aká je vaša štartovacia kondička či hmotnosť.

Aby bol tréningový program komplexný a aby ste si precvičili celé telo, tréningy majú rôzne zameranie a spolu tvoria ucelený systém, vďaka čomu rozvíjate všetky svaly a schopnosti. Tak napríklad v jeden deň si dáte kardio tréning a potrénujete srdce, na ďalšom tréningu intervaly a ďalšie dva razy môžete rysovať raz nohy a potom vrchnú časť tela.

Ako bonus v rámci intervalového tréningu vykonávate SOM challenge, teda špeciálnu výzvu. Je to vysoko intenzívny druh tréningu, ktorý buduje fyzickú kondíciu a vyburcuje všetky vaše bunky. Jednoducho, dáte si poriadne do tela, ale bude to stáť zato.

A koľko treba cvičiť? Úplne bude stačiť, ak si SOM tréningy dáte 2-3krát do týždňa.

Soňa Sedláčková má na svedomí špeciálny tréningový program, ktorý nazvala SOM. Foto: SOM
Soňa Sedláčková má na svedomí špeciálny tréningový program, ktorý nazvala SOM. Foto: SOM

Takýto druh tréningov na Slovensku je skutočne rarita. Na SOM tréningu sa špeciálna pozornosť kladie na prevedenie cvikov, aby ste sa nezranili alebo si nepoškodili kĺby. Tréner vás nielen naviguje a povzbudzuje, ale keď treba, tak vás aj opraví.

Úplnou špecialitou sú pocitové a transformačné cvičenia, pri ktorých ide o uvedomovanie si svojho tela a každého vykonávaného pohybu, teda o prepojenie nášho tela a mysle.

Ako vznikol názov? Poznáte ten citát o myslení, u nás platí – cvičím, teda SOM,“ vysvetľuje Soňa Sedláčková.

Šťastné pocity ako pridaná hodnota

Na hodine sa všetko odvíja od toho, aký druh tréningu si zvolíte. Vo všeobecnosti sa však každá dá rozdeliť do troch fáz – zahrievanie, fitnes, strečing alebo relaxácia podľa toho, na čo ste sa v ten deň dali.

Filozofia hodiny vychádza z toho, že v tele máme tri druhy svalov a každý z nich sa zapája pri inom type cvičení. Preto sú tréningy, ale aj cviky a ich intenzita v rámci jednej hodiny rôzne – aby ste precvičili všetky svaly, ktoré máte.

Každá hodina sa dá rozdeliť do troch fáz – zahrievanie, fitnes, strečing alebo relaxácia. Foto: SOM
Každá hodina sa dá rozdeliť do troch fáz – zahrievanie, fitnes, strečing alebo relaxácia. Foto: SOM

Program SOM trénuje telo komplexne a je zameraný aj na kondíciu, aj na silu, teda na rysovanie svalov, na core alebo stabilitu a aj na ohybnosť, ktorej hranice sa najlepšie posúvajú po tréningu, keď je telo poriadne zahriate.

Ak na sebe pracujete pre zdravie, kondíciu a krásnu postavu, na tomto mieste dostanete ešte ,,darček“ navyše.
Cvičenie funguje ako psychohygiena, uvoľní vašu myseľ a nahromadený stres.

Mne sa po tréningu triasli nohy aj ruky, ale cítila som sa fantasticky. Šťastné pocity sú pridanou hodnotou.

Prečo cvičiť v skupine?

Odpoveď je jednoduchá, máte tu hneď niekoľko motivátorov. Prvým z nich je hudba, druhým je tréner, ktorý s vami cvičí a ťahá vás, a tretím je skupina. Keď vidíte, že to ostatní nevzdávajú, prečo by ste to nedali aj vy?!

Pri cvičení v skupine máte oveľa viac motivátorov. Foto: SOM
Pri cvičení v skupine máte oveľa viac motivátorov. Foto: SOM

Na tréningu SOM nemáte pocit, že vás tréner zanedbáva alebo že si niekde v kútiku oddýchnete. Trénerka stíhala viesť skupinovú hodinu, a zároveň mi face-to-face prišla poradiť a opravovala ma pri cvičení ako každého, kto prišiel prvý raz alebo nevládal.

Možno budete prekvapené, ale na tréningy SOM chodia aj muži. Nie je to totiž nijaká prechádzka ružovou záhradou. To môžem potvrdiť na vlastnej koži.

Tu sa maká a tečie pot. Ak necvičíte pravidelne a intenzívne ako ja, po prvom tréningu očakávajte svalovicu. Prichádza väčšinou po dvoch dňoch (chvíľu to tej kyseline mliečnej trvá). Nezľaknite sa, časom sa aj to zmierni. Ako a kde to bude bolieť, závisí od toho, či bol tréning zameraný na nohy, vrch tela alebo išlo o kardio či intervaly.

Špeciálny prístup

Rozmýšľate, či môžete prísť na tréning aj vtedy, ak máte nadváhu, pokročilý vek, necvičíte a nie ste v kondícii alebo ste tehotná?

Ak žijete aktívne, SOM tréning sa odporúča približne do šesťdesiatky, tempo a cvičenie si na tréningoch môžete prispôsobiť. Tréneri dokážu pracovať aj s tehuľkami. Na tréningu sa s bruškom postavte dopredu, aby vám tréner mohol povedať, ktoré cviky musíte vynechať alebo nahradiť inými.

Vítaní sú aj začiatočníci a nezáleží na tom, či je na hodine 10 alebo 30 ľudí. Rovnako je to s nadváhou. Tréneri vám poradia, kedy si dať pauzu alebo zmierniť tempo.

Soňa Sedláčková – trénerka a zakladateľka SOM®

Od malička som bola vedená k pohybu. Najskôr to bola moderná gymnastika, potom som prešla na latinsko-americké tance.

Trénerka Soňa Sedláčková. Foto: SOM
Trénerka Soňa Sedláčková. Foto: SOM

V pätnástich rokoch som presedlala na fitnes a na tejto stoličke som už ostala sedieť. Desať rokov som robila napríklad taebo, pilates, štúdium kulturistiky. K tomu som aktívne korčuľovala na inlinoch, hrala squash a robila veľa ďalších športov.

A milujem aj box. Keď je toho na mňa veľa, postavím sa proti vrecu!

Pohyb je energia – tak rozhýbte svoj život!

Náš tip: staňte sa trénerom vo vašom meste

Tréningy SOM prebiehajú po celom Slovensku. Vo vašom meste môžete prevziať iniciatívu do vlastných rúk a stať sa trénerkou. Prihláste sa na kurz a začnite robiť to, čo vás baví. Výhodou tejto práce je, že môžete cvičiť pravidelne a udržiavať sa v kondičke.

Text: Martina Strihová
Foto: SOM

Vaše reakcie
Najnovšie vydanie

RELAX 6/2018

Relax na Facebooku