Existuje cvičenie, pri ktorom neschudnem?

28. augusta 2019
Cvičenie. Foto: Shutterstock

Pravdepodobne ste už o tejto téme niečo málo počuli, no nebojte sa. Ešte stále nemáte dôvod na to, aby ste zrušili svoje hodiny zumby. Napriek tomu je tu pár užitočných informácií, ktoré by vám mali pomôcť vyťažiť z tréningu maximum. 

Výskum realizovaný Univerzitou New South Wales zistil, že málo intenzívne kardiocvičenie, ktoré trvá dlhšie ako 45 minút, môže podporiť udržiavanie tukových zásob na vašom bruchu.

Tiež existuje tvrdenie, ktoré hovorí, že ak beháte v pomalom tempe viac ako 45 minút, tak telo produkuje kortizol ako odpoveď na stres z toho, že beháte dlho, čo spomaľuje činnosť štítnej žľazy.

Okrem toho táto štúdia ukazuje aj to, že zatiaľ čo v prípade pravidelného, no mierneho a dlhotrvajúceho cvičenia je strata tuku zanedbateľná, krátke a vysoko intenzívne cvičenie môže byť v spaľovaní podkožného a brušného tuku efektívnejšie.

To však neznamená, že je potrebné prestať cvičiť alebo sa držať tréningového plánu, ktorý vám vystavil tréner a je spravený na základe určitých pravidiel. Zlatá cesta pre spaľovanie tuku je však cvičiť rýchlo a intenzívne.

Text: Redakcia
Foto: Shutterstock

Vaše reakcie
Najnovšie vydanie

RELAX 6/2019

Objednať
Relax na Facebooku