Bolí vás chrbát? Rozhýbte sa

18. marca 2021
Myslite na svoj chrbát. Foto: Shutterstock

Iste, keď nás bolí chrbát, môžeme si naordinovať niekoľkodňový relax. Oveľa účinnejšie je však cvičenie, ktoré vás rýchlejšie vráti „do hry“. Tak čítajte ďalej, ako sa zbaviť bolesti chrbta.

Keď pociťujeme bolesť alebo napätie, musíme sa začať hýbať a cvičiť, aby sme túto bolesť odstránili a pomohli telu zotaviť sa. Dôležité je, aby vás cvičenie bavilo a prinášalo vám radosť, pretože sa po ňom máte cítiť lepšie.

Nielen cvičenie, ale v podstate akýkoľvek pohyb má priaznivé účinky na telo – napríklad zlepšuje náladu a zmierňuje stres.

Dôležité je uvedomiť si, že ho musíte vykonávať počas dlhšieho obdobia  a v pravidelných intervaloch.

Ak chcete pocítiť zmenu na vlastnej koži, cvičte niekoľko dní v týždni po dobu minimálne 30 minút.

Pomocou nasledujúcich cvičení dokážete sami zhodnotiť silu a flexibilitu vašich svalov na bokoch, bedrách, chrbtici či inej časti tela. Úlohou je zistiť, ktoré svaly sú silné a ktoré slabé, ktoré sú ohybné

Pohyb je prospešný

Pochopiteľne, prekonať strach z istých pohybov či cvičenia môže byť výzva. Ak máte bolesti chrbta, musíte pomaly spoznávať vlastné telo a zistiť, kde sú vaše hranice.

Postupujte pri jednotlivých pohyboch pomaly a zistite, ktoré z nich môžete vykonať bez toho, aby sa bolesť stupňovala. Ak pocítite bolesť, prestaňte sa hýbať – za chvíľu by mala odznieť. Cieľom je, aby sa váš obranný systém časom naučil, že tieto konkrétne pohyby, sú pre telo bezpečné. Vďaka tomu sa budete môcť hýbať stále viac.

Buďte aktívni

Keď narazíte na vlastné hranice, musíte „bezpečné“ cviky precvičovať častejšie. Možno sa budete cítiť trochu frustrovane, lebo sa vám bude zdať, že dostatočne rýchlo nenapredujete.

Myslite na to, že pohyb a cvičenie vám pomôžu vrátiť sa späť k aktivitám, ktoré máte radi. Keď budete cvičiť a pri konkrétnom cviku pocítite ťah alebo bolesť, spýtajte sa samých seba: je to naozaj nebezpečné? Vždy keď si položíte túto otázku, učíte svoj obranný systém, že tento pohyb je bezpečný, bolesť nespôsobuje žiadne poškodenie, ale, naopak, pohyb citlivými, stiahnutými svalmi. Postupne vám obranný systém povolí viac pohybov a bolesť sa bude postupne vytrácať.

V najnovšom vydaní časopisu Relax nájdete 53 cvikov na boľavý chrbát a ďalšie tipy a rady, ako sa čo najrýchlejšie vrátiť k tomu, čo vás baví. Prečítajte si aj ďalšie zaujímavé témy… 

Náš tip: Najvýhodnejšie sa k časopisu Relax dostanete s predplatným! To ročné teraz získate aj s respirátorom FFP2 len za 14,90 € a dvojročné predplatné za 39,90 € a 1 kilogramom kávy Zlaté zrnko k tomu. Objednávajte tu: www.sportmedia.sk/predplatne/relax

RELAX 2/2021
RELAX 2/2021
Vaše reakcie
Zavrieť reklamu