Auto pre bikera: Hyundai i30 Fastback N Line+

1. apríla 2021
hyundai i30

Hoci sme pôvodne mali dostať na test nový Tuscon, nakoniec sme si vyzdvihli i30 v tej krajšej z dvoch karosérií – vo verzii Fastback a rovno aj v športovej úprave N Line+. Tá je vizuálne takmer na nerozoznanie od „plnohodnotného“ športového enka. To, čo kritizujú jeho majitelia, však môže byť pre všetkých ostatných výhodou.

A ak by ste mali obavy z dizajnovo krásnej, no často neprakticky zvažujúcej sa línie strechy, nemusíte. Aj náš 192 cm vysoký tester sa dokázal pohodlne posadiť „sám za seba“ na zadnom sedadle a hoci zostávajúceho miesta nad hlavou nebolo na rozdávanie, rozhodne sa ani nedotýkal (mimochodom, krásneho čierneho) stropu.

Hyundai i30 je auto aj pre bikera, presvedčte sa s nami.
Hyundai i30 je auto aj pre bikera, presvedčte sa s nami.

Skosený kufor však môže prísť do hry pri nakladaní biku. Nám sa ale dovnútra bez problémov podarilo dostať dvadsaťdeviatku so 760 mm rajdmi s odmontovaným predným kolesom. A hoci išlo o ikscéčko v L, s trochou manévrovania by kufor mal zhltnúť prakticky akýkoľvek bike. Samozrejme, na trhu sú aj oveľa praktickejšie autá, no ak na traily väčšinou vyrážate sami, ani takáto dizajnovka nemusí byť úplne zlým nápadom.

Do kufra Hyundai i30 sa nám zmestil aj bicykel.
Do kufra Hyundai i30 sa nám zmestil aj bicykel.

Dynamika aj bez skutočného N

Hoci sa „160-koňovým“ výkonom nemôže rovnať modelu, na ktorý sa ponáša, rozhodne nejde o lenivé auto, zvlášť ak ho vytočíte do vyšších čísel otáčkomeru.

Pod kapotou inak len veľmi nenápadne faceliftovanej i30 je po novom mild hybridný pohon, vďaka ktorému má zároveň úctyhodnú spotrebu. V meste sa nám hýbala okolo 7 litrov a to sme benzínovú preplňovanú jedenapolku T-GDi rozhodne nešetrili, skôr naopak.

Hyundai i30 rozhodne nie je lenivé auto.
Hyundai i30 rozhodne nie je lenivé auto.

Jazdné vlastnosti sú perfektné s veľmi neutrálnym ovládaním a výborne vyladeným podvozkom, ktorý nevytrestá ani na 18-palcových diskoch.

Manuálna prevodovka má krátke a presné dráhy a dojem kazí jedine elektronická spojka, s ktorou je umenie pohnúť sa svižnejšie bez toho, aby auto cuklo, ako keby ste ledva vyšli z autoškoly. Naopak, pri jazde mestom v dopravnej špičke je jej ľahké stláčanie skôr benefitom.

Štýlový priestor

V znamení zbytočne nekomplikovaného sa nesie aj celý dizajn interiéru s pohodlnými športovými sedadlami a napriek veľkému, 10,25“ dotykovému displeju z palubovky našťastie nezmizli fyzické ovládače klímy. Kvalita konštrukcie je celkovo na vysokej úrovni, nijako neprezrádza nižšiu cenu oproti západným značkám a aj tie plasty, ktoré nie sú mäkké, tak minimálne vyzerajú.

Aj vnútorný priestor vyzerá štýlovo.
Aj vnútorný priestor vyzerá štýlovo.

Jediným skutočným negatívom skoseného zadku je maličké zadné okno, ktoré pri pohľade do späťáka pôsobí skôr ako periskop. Celkovo však dostanete naozaj veľa auta za veľmi príjemnú cenu. Faceliftovaná i30 ponúka perfektný kompromis medzi dynamikou a ekonómiou aj dizajnom a pohodlím. A ak nepotrebujete viac miesta, bez problémov poslúži aj ako auto pre bikera.
www.hyundai.sk

Cena od 13 690 €
Cena testovaného modelu 24 490 €

Vaše reakcie