Test: elektrický Citroen e-C4

8. decembra 2021

Citroen e-C4 je úplne prvé plne elektrické auto, ktoré sme testovali, a možno to nie je náhoda. Je totiž aj – minimálne na pomery elektromobilov – naozaj cenovo dostupné.

Nová C4-ka už nie je hatchback ako jej predchodca, hoci má vo vnútri podobné množstvo miesta, skosený zadok a svetlá výška 156 mm ju radí do nového a čoraz populárnejšieho segmentu SUV kupé.

Pohon všetkých štyroch kolies tu nehľadajte, no vyššie sedenie a lepší rozhľad okolo seba áno. Dizajn je charakteristicky francúzsky – extravagantný, no nie za cenu funkčnosti. To platí aj o interiéri. Tešiť sa môžete na komfortné sedadlá, jednoduché ovládanie aj príjemne mäkké a dobre tlmené odpruženie.

Interiér Citroenu e-C4

Infotainment už až taký príjemný na používanie nie je (prvýkrát sme museli pripojenie telefónu robiť pomocou YouTube videa), no oceňujeme, že napriek futuristickej kategórii vozidla tu stále je dostatok fyzických ovládačov na tie kľúčové funkcie.

Keď už sme pri telefóne, cez appku sa dokonca môžete spojiť s autom a sledovať na diaľku nielen stav nabitia, ale aj zapnúť v aute klímu.

Prekvapivo svižný

Elektrickú pohonnú jednotku s výkonom 136 koní a stovkou za 9,4 sekundy by ste pri pohľade na tieto údaje len ťažko nazvali svižnou.

Citroen e-C4 je elektrické auto, no je prekvapivo svižný

Elektromotor však dokáže maximálny krútiaci moment 260 Nm vyvinúť prakticky okamžite, takže vás dokáže citeľne vtlačiť do sedadla. A keď skočí zelená, na prvých metroch len ťažko nájde premožiteľa. Udávaný dojazd 350 kilometrov ho radí skôr do kategórie mestských presúvadiel, no ak budete mať po ceste 100 kW rýchlonabíjačku, na 80 % využiteľnej kapacity 45 kWh batérie sa vie dostať už približne za 45 minút. A to je práve tak čas na kávu a bagetu.

Citroen nezaprel francúzsky dizajn

V reálnych podmienkach zložených primárne z vnútromestského jazdenia a častého skúšania zrýchlenia v športovom režime sme z neho vyžmýkali niečo cez 250 km. Eco režim výkon citeľne obmedzí a dojazd vrastie. Okrem agilného zrýchlenia sa, samozrejme, absencia spaľovacieho motora prejaví aj v tichu vo veľmi dobre odhlučnenej kabíne.

Dobrý pomer cena/výkon

Samotný objem kufra je 380 litrov, a to vzhľadom na segment nie je málo. Auto však je relatívne krátke (postavené je na rovnakej platforme ako Peugeot 208 či Opel Corsa) a aj skosené dvere batožinového priestoru trochu znižujú jeho reálnu využiteľnosť.

Náš XL-kový bike sme dovnútra s odmontovaným predným kolesom dostali len po výraznom presviedčaní a posunutí sedadla spolujazdca nadoraz dopredu. Problémom bola najmä šírka rajdov. S oboma kolesami dole však problém mať nebudete.

Bicykel sa nám zmestil len tak tak, no keby odopnete obe kolesá, nebol by problém.

Páči sa nám miesto pod falošnou podlahou na odloženie nabíjačky.

Citroen novú C4-ku prezentuje predovšetkým ako rodinné auto, a to spĺňa veľmi dobre. Vzadu sa bez problémov usadia deti a nižší dospelí a aj oni dostanú viacero USB portov, aby sa nenudili. A dojazd bude pri bežných povinnostiach rodičov po meste viac ako dostatočný.

Nakoniec je tu cena. Hoci Citroen evidentne ušetril najmä na kapacite batérie, stále ide o celkom dostupnú vstupnú bránu do sveta elektriny.

Cena od: 28 990 €
Cena testovaného modelu: 33 400 €
Kontakt: www.citroen.sk

1/1
Zavrieť reklamu