Tvárová joga proti vráskam a starnutiu. 5 cvikov, ktoré môžete praktizovať kdekoľvek a kedykoľvek.

13. januára 2022

Vraví sa, že s pribúdajúcim vekom si žena musí vybrať, či bude pri sebe alebo bude mať vrásky. Avšak vďaka tvárovej joge môžeme schudnúť z tváre a odstrániť aj známky starnutia.

Zabudnite na botox

Zmierení, nezmierení – minimálne sme si vedomí, že v boji proti kilogramom navyše a ochabnutej pokožke musíme občas navštíviť fitness centrum, vyvetrať bežecké topánky alebo odrolovať jogovú podložku. Nič z toho však nepotrebujeme, ak túžime po chudšej, rozžiarenejšej a mladšie vyzerajúcej tvári. Dokonca môžeme zabudnúť aj na botox alebo skalpel.

V podstate sa ku sviežej mladistvej tvári prepracujeme pomocou niekoľkých grimás.

Funguje to?

Ak sa nad tým zamyslíme, má to svoju logiku. Vekom a v dôsledku životného štýlu nám kontúry tváre ochabujú, vrásky pribúdajú a brada sa zdvojuje. Ak tomu chceme zabrániť alebo minimálne eliminovať dôsledky, je na čase začať precvičovať tvárové svalstvo prostredníctvom tvárovej jogy, ktorá zjednodušene povedané zahŕňa dva typy cvikov – s liftingovým účinkom pre ochabujúce svalstvo a relaxačné cviky, ktoré uvoľňujú napäté svalstvo a pomáhajú redukovať vrásky.

Tak ako sa naše telo formuje a chudne vďaka posilňovaniu svalov, tak sa pomocou tvárovej jogy obnovujú kontúry tváre.

Účinky, ktoré sú vidieť

Pravidelným praktizovaním tvárovej jogy sa nielen obnovujú kontúry tváre a redukujú vrásky, ale vďaka lymfodrenažnému účinku mizne z tváre opuch, zvýrazňujú sa lícne kosti a odstraňuje sa dvojitá brada, v dôsledku čoho tvár pôsobí mladšie a chudšie a pokožka je vypnutejšia. Tvár sa navyše prekrvuje (rovnako, ako sa prekrvuje telo pri cvičení) a prekrvená pokožka pôsobí zdravšie, v dôsledku čoho sa z tváre odstraňuje aj mdlosť a únava.

Keby sme si to mali zhrnúť, tvárová joga má liftingový, anti-agingový, lymfodrenážny a ešte aj rozjasňujúci účinok, a to bez akýchkoľvek invazívnych zásahov.

Čo robí tvárová joga?

  • vypína pokožku
  • zjemňuje čelové vrásky (vrásku hnevu medzi obočím) a nosovo-ústne vrásky
  • redukuje opuch tváre aj vačky
  • pod očami
  • eliminuje dvojitú bradu
  • obnovuje kontúry tváre
  • zvýrazňuje lícne kosti
  • prináša pleti zdravší
  • a rozžiarenejší výraz

Dôležitá je pravidelnosť

Tvárová joga je vo svojej podstate súbor mierne preexponovaných grimás. Nejde preto o žiadne náročné cvičenie.

Plusom je, že k cvičeniu nepotrebujete nič a môžete ho praktizovať v podstate kdekoľvek a kedykoľvek, ak však pracujete v open space, odporúčame vopred upozorniť kolegov.

Na internete nájdete videá, podľa ktorých môžete cvičiť, alebo si môžete zakúpiť knihu s cvikmi a zostavami.

Ako so všetkým, dôležitá je pravidelnosť. Ideálne je cvičiť tvárovú jogu viackrát denne aspoň po tri minúty alebo jedenkrát do dňa 15 – 20 minút (ideálne však 30 minút).

Efekt tvárovej jogy sa nedostaví tak rýchlo ako po vpichnutí botoxu, ale ak sa nevzdáte a vydržíte, prvé výsledky sa začnú dostavovať už po pár týždňoch. Čo je celkom fajn na techniku, ktorá nič nestojí a nie je invazívna.

5 cvikov pre tvár, ktorá nestarne

Zahnite hlavu dozadu, pozerajte sa dohora a našpúľte pery, ako by ste sa chystali pobozkať niekoho alebo niečo naozaj vysoko (napríklad žirafu). Vydržte aspoň 5 sekúnd a opakujte aspoň 5-krát, ideálne aspoň 15-krát. Ideálny cvik, ak túžite po výraznych lícnych kostiach.

V detstve nám to zakazovali, ale tvárová joga to povoľuje. Vyplazte jazyk najviac, ako sa vám dá, a vydržte ideálne 60 sekúnd. Opakujte minimálne trikrát.

Tento cvik netreba bližšie popisovať, asi každý z nás ho už niekedy spravil a pritom ani netušil, že praktizuje tvárovú jogu. Vtiahnite obe líca a súčasne našpúľte pery, ako by ste išli dať niekomu pusu. Následne zakloňte hlavu dozadu a čo najviac natiahnite krk a bradu. Vydržte aspoň 10 sekúnd a opakujte 15 krát.

Tento cvik je vhodný na precvičenie centrálnych svalov líc. V podstate si stačí predstaviť, že chcete spraviť staré známe „kačacie pery“ a máte ho. Otvorte ústa ako na prvom obrázku, následne ich zatvorte a „vyšpúľte“ pery. Pery „špúľte“ najviac, ako sa vám dá, aby sa spomínané svaly čo najviac zaktivizovali.

Všetci vieme, že vo svete fitnessu sú kliky nezanedbateľným cvikom. Čo tak skúsiť kliky s bradou? Ako na to? Dolnú peru zatlačte nahor cez hornú peru a zdvíhajte bradu tak vysoko, ako sa vám dá.

Tento cvik je veľmi účinný, pretože precvičí naraz viacero svalov a redukuje vrásky. Položte prostredníky a ukazováky oboch rúk na lícne kosti, ako je uvedené na obrázku. Pozrite sa smerom nahor a pokožku taktiež natiahnite smerom nahor. Následne otvorte ústa do oválneho tvaru, vydržte niekoľko sekúnd a na záver si nahlas povzdychnite a po uvoľnení ešte párkrát zopakujte, minimálne však 5- krát.

Text: Natália Nováková
Foto: Isifa/Shutterstock
Ilustrácie: Marianna Kmeteková

1/1
Vaše reakcie
Zavrieť reklamu