La Sportiva prichádza na trh s vlastnými lyžami, topánkami a viazaním

4. januára 2013

Iba prednedávnom si talianska firma La Sportiva všimla, že existuje zima. Začiatkom roka 2011 začala svojim klientom ponúkať pod vlastnou značkou lyže, lyžiarske topánky a skialpinistické viazanie. Prečo? – Majiteľ začal lyžovať!

Iba prednedávnom si talianska firma La Sportiva všimla, že existuje zima. Začiatkom roka 2011 začala svojim klientom ponúkať pod vlastnou značkou lyže, lyžiarske topánky a skialpinistické viazanie. Prečo? – Majiteľ začal lyžovať!

Dnes po krátkej existencii zimnej divízie to vyzerá, že produkty si našli svoje miesto na trhu. Lyže vynikajú krásnymi dizajnom a pozitívnymi hodnoteniami. Funkčné lyžiarske oblečenie si obhájilo svoju pozíciu v nezávislých testoch viacerých amerických lyžiarskych časopisov. Napríklad gore-texová lyžiarska „extrémne ľahká bunda“ má titul „Gear of the Year 2013“.

Skialpinistické lyžiarky: malý trh, veľká konkurencia

Segment rekreačných lyžiarok na zjazdovku a pretekárske lyžovanie je pomerne široký. Aj záujem o ne je veľký. La Sportiva sa vybrala ťažšou cestou. Začala ponúkať vybavenie na skialpinizmus. Taliani ponúkajú obuv, lyže a viazanie na pretekársky a vrcholový amatérsky skialpinizmus. Hovoria, že majú najľahšie sety na trhu.

Zrkadlí sa to aj na cene. Za lyžiarky zaplatíte okolo 550 eur. Avšak najdrahší, celo-karbonový model má doporučenú cenu 2999,- dolárov. Samozrejmosťou je, že váha lyžiarok sa potom počíta na gramy:). Technickú špecifikáciu jednotlivých modelov, váhy, plusy a mínusy tu nejdeme rozoberať. Nájdete si ich na webe La Sportiva, konkrétne na tomto linku: http://www.sportiva.com/products/ski/boots

Modely lyžiarok La Sportiva na sezónu 2012/2013

Konkurencia je, ako sme spomenuli, obrovská. Skialpinistické lyžiarky vyrába Black Diamond, Garmont, Dodge, Dynafit a tiež Scarpa. Každý sa ich váhu snaží minimalizovať (v tomto zrejme víťazí La Sportiva svojimi carbonovými špeciálmi vážiacimi o polovicu menej ako konkurenčné boty) pri dodržaní maximálnej tvrdosti, čo prospieva najmä zjazdom.

Väčšinou sa flex pohybuje okolo 120 pri mužoch, o niečo menej majú ženské modely. Platí to pre všetkých výrobcov.

Ako sa firma s horolezeckou obuvou dostala k lyžiam? Majiteľ začal lyžovať!

Odpoveď je jednoduchá. Majiteľ začne skialpovať a veci sa začnú hýbať. Akonáhle príde na prvú súťaž – potrebuje topánky a lyže. Keďže sám vlastní obuvnícku firmu, prečo nedizajnovať aj lyžiarske topánky?

„Skutočne sme odštartovali výrobu prototypov, keď náš CEO v Taliansku začal chodiť na skialpinistické súťaže. Videl, ako sa množstvo ľudí snaží upravovať svoje lyžiarky, odstrániť každú prebytočnú váhu a gram materiálu,“ povedal pre skiingbusiness.com Colin Lantz, manažér zodpovedný za zimnú divíziu La Sportiva.

Firma tri roky obchádzala so svojim celokarbónovým prototypom veľtrhy, pričom podľa Colina boli díleri prekvapení, že začali vyrábať lyže a lyžiarky.

Lyže s typickými dierkami, výroba v spolupráci s firmou Movement

Taliani a Švajčiari (Movement) majú k sebe blízko. Najmä keď vrcholoví manažéri rozprávajú po taliansky. Lyže si dávajú vyrábať v jednej továrni – kde pôvodne v 80-tych rokoch vyrábali telemarkové lyže značky TUA.

Typickým znakom lyží La Sportiva je dierka pre paličku na špici lyže. Ide o jednoduchý trik. V prípade zranenia v backcountry si za niekoľko minút z lyží vyrobíte provizórne sánky (paličky prevlečiete dierkami na špičkách lyže) a svojich priateľov viete jednoducho transportovať do bezpečia. Že to ešte nikomu nenapadlo…

1/1
Zavrieť reklamu