Príbeh, ktorý sa začal na ostrove Boracay!

13. augusta 2023
Boracay, Filipíny, Blue Water

Vstúpte do úžasného príbehu, ktorý sa začal na idylickom ostrove Boracay na Filipínach. Počas dovolenky, ktorá zmenila život zakladateľa značky BLUE WATER, Luciana Grófa, sa odohrala transformácia s vplyvom na životné prostredie.

Boracay, známy svojou nezameniteľnou krásou, sa však stal svedkom temnej stránky turizmu – valy plastových fliaš znečisťovali jeho pláže. Popularita ostrova sa stala jeho prekliatím, keď sa turistický ruch začal rozrastať bezohľadne. V roku 2018 sa situácia dostala na kritický bod a filipínske ministerstvo životného prostredia muselo zasiahnuť.

Ostrov sa ocitol v hrozivej environmentálnej situácii, keď ročná návštevnosť viac ako 2 milióny turistov spôsobovala ohromné množstvo odpadu – 90 až 115 ton denne. Skládky odpadu sa šírili po ostrove a odpad znečisťoval pobrežia, čo viedlo k vzniku tzv. „zeleného prílivu“ – rýchlej degradácii kvality vody spôsobenej rýchlym rozširovaním rias. Škodlivé bolo aj neregulované potápanie a šnorchlovanie, ktoré negatívne ovplyvňovali koralové útesy.

Stav ostrova dosiahol svoj vrchol, keď ho prezident Rodrigo Duterte označil za „žumpu“, čím dal jasný signál, že je nevyhnutné zasiahnuť a zachrániť Boracay pred úplnou degradáciou. V dôsledku toho ministerstvo životného prostredia radikálne zakázalo prístup návštevníkom na pol roka, aby sa mohol začať proces obnovy a rehabilitácie.

Boracay, Filipíny, Blue Water

Boracay sa ocitol v centri veľkého projektu obnovy. Prístupy na pláže boli upravené, vody očistené, mokrade získané späť a ekosystém obnovený. Zároveň boli vydávané demolačné príkazy pre budovy, ktoré sa nachádzali príliš blízko pláží, aby sa obnovilo pobrežie.

Dnes môžeme s potešením povedať, že celý príbeh Boracay mal šťastný koniec. Ostrov sa stal modelom pre trvalo udržateľný cestovný ruch. Bolo zavedených množstvo nových pravidiel, ktoré obmedzujú návštevnosť, zakazujú fajčenie a alkohol na plážach, a kladú dôraz na prísne environmentálne akreditačné postupy pre hotely a rezorty.

To bol okamih, kedy Lucian Gróf prijal rozhodnutie – zabalí pramenitú alpskú vodu do trvalo udržateľnej plechovky, ako ekologickejšiu alternatívu k plastovým fľašiam. S cieľom priniesť tento zámer do reality sa po návrate na Slovensko stretol s kamarátom Tomášom Malarikom. Keď sa Lucian podelil o svoj príbeh s Tomášom, neváhal ani chvíľu a rozhodol sa byť súčasťou tohto odvážneho projektu. Dvaja priatelia spoločne pustili svoje srdce a dušu do vývoja značky, ktorá by priniesla nezávislú a ekologicky zodpovednú možnosť, ako ochrániť životné prostredie.

Boracay, Filipíny, Blue Water

A tak vznikla BLUE WATER – Alpská voda v trvalo udržateľnej plechovke. Značka, ktorá sa odvážila meniť herné pravidlá a priniesť kúzlo prírody do každej kapky. Nahrádza potrebu plastových fliaš, ktoré masovo znečisťujú a ohrozujú životné prostredie.

Srdcom značky je úcta k prírode a trvalá starostlivosť o životné prostredie. lechovka sa stala symbolom udržateľnosti – je nekonečne recyklovateľná a šetrí zdroje.

Príbeh BLUE WATER je o odvahe ísť proti prúdu a priniesť pozitívnu zmenu. Značka si získala obrovskú popularitu medzi tými, ktorí túžia po hydratácii a chcú byť zodpovední voči našej planéte.

Boracay, Filipíny, Blue Water

BLUE WATER ide v ústrety snu Luciana a Tomáša o čistejšom a udržateľnejšom svete, ktorý zanechajú budúcim generáciám. Príbeh sa stáva aj spoločným snom pre každého, kto sa rozhodne pripojiť k tejto ceste udržateľnosti.

Staňte sa súčasťou tejto zmeny a nechajte túto malú kapku vody prerásť do veľkého potoka, ktorý bude napájať svet s láskou k prírode a zodpovednosťou k našej planéte.

BLUE WATER – pre lásku k životu, lásku k prírode.


Text a foto: BLUE WATER

1/1
Najnovšie vydania

RELAX 7/2024

Objednať

RELAX 7/2024

Objednať
Relax na Facebooku
Zavrieť reklamu