Test skútrov: Peugeot Django a Peugeot Metropolis RX-R
Retro jednoducho fičí, niet sa teda čomu čudovať, že aj Peugeot chce priliať vodu na roztočený plyn.
Peugeot Django: Na vlne retra
Model Django má hneď 4 stvárnenia, toto je zástupca radu Evasion.
Hneď pri prvom zoznámení vás upúta dizajnom, ktorý je veľmi uhladený. Peugeot sa drží retro štýlu, do ktorého však zvládol vkusne zapracovať moderné prvky. Medzi ne patria kotúčové brzdy, digitálny displej vnútri analógového tachometra, LED blinkre alebo moderne poňaté logo, ktoré je aj na luxusne pôsobiacom kľúči zapaľovania. Na prvý pohľad vyzerá, ako keby bol od moderného auta.
Moderný je aj systém SBC, ktorý kombinuje účinok prednej a zadnej brzdy, hoci stláčate len jednu z nich. Pokojne tak môžete zabudnúť, ktorá páčka na čo slúži. To ocenia najmä tí, ktorí majú skúter len ako občasné približovadlo a v krízových situáciách sa nechcú stresovať.
Pod kapotou sa skrýva štvortaktný 125 ccm motor s výkonom 7,5 kW. Poteší príjemným záberom pri rozjazde, keď ručička tachometra plynule stúpa až na 80 km/h.
Skúter je navyše veľmi stabilný a hravý, takže môžete rýchlo meniť smer. Na športové rezanie zákrut si však musíte kúpiť iného dravca, s Djangom by ste mohli zavadiť bočným stojanom o zem.
Spokojná bude najmä slečna, ktorej poslúži na jazdu po meste aj kúsok za ním. Django totiž nielen perfektne vyzerá a dobre ide, ale má čo ponúknuť aj súčasnej generácii. V priehradke pod riadidlami nájdete zásuvku pre nabíjanie mobilného telefónu s kastlíkom!
Dizajn skútra Django ide svojou vlastnou cestou a rozhodne nepôsobí tuctovo. A to aj vďaka plexisklu, ktoré sa spája s verziou Evasion.
Peugeot Metropolis RX-R: Trojkolka pre veľkých
Nemáte vodičák na motorku, ale predsa by ste radi cítili vietor vo vlasoch? Metropolis je riešením aj pre tých, ktorí nechcú robiť kompromisy vo výkone a v pohodlí, no zároveň chcú poznať výhody menšieho vozidla v meste.
Metropolis je tu od konca roku 2013, ale už v tom čase sa trojkolkové maxiskútre konkurenčných značiek veselo predávali, a tak sa Peugeot musel ukázať s niečím extra. Preto do Metropolisu natlačil vychytávky z áut − elektronickú parkovaciu brzdu, senzory tlaku v pneumatikách, bezkľúčové štartovanie, pokročilý palubný systém, kontrolu trakcie alebo ABS. Nič, čo by užívatelia automobilov nepoznali. A práve pre nich, a tiež pre možnosti šoférovať Metropolis s „béčkom“, je tu nožná brzda.
Francúzskemu elegantnému dizajnu nechýbajú agresívne rysy. Tie sa dopĺňajú s prejavom špeciálne vyvinutého motora s objemom 400 ccm, ktorý disponuje výkonom čosi cez 27 kW a točivým momentom 38 Nm. Tieto parametre dokážu 258-kilový Metropolis rozhýbať do svižného tempa a zaručia, že sa stane kráľom rozjazdu pri čakaní na zelenú. Dych Metropolisu pritom zďaleka nedochádza ani na diaľnici.
Tento motor vás bude baviť, nemusíte totiž riešiť radenie, stačí len zatočiť plynom a užívať si slušné, spojkou nevyrušované zrýchlenie. Určite prídete na chuť aj nožnej brzde, pretože jej brzdný účinok je veľmi dobre dávkovateľný.
Šoférovanie trojkolky v zákrutách je veľmi isté až dovtedy, kým nevstúpite na nekvalitný povrch, pretože podvozok má tendenciu stavať skúter do roviny, čo môže predĺžiť oblúk zákruty, a 13-palcové kolesá majú rovnako o zábavu postarané. Inak je podvozok veľmi dobre nastavený a s dvoma kolesami vpredu nehrozí pošmyknutie sa alebo pád.
Metropolis je neskutočne stabilný a bezpečný stroj, ktorý je zábava šoférovať.