Subaru Crosstrek: Crossover, ktorý sa nebojí jazdiť v teréne
Subaru dlhodobo produkuje vozidlá, ktoré sú určené aktívnym ľuďom. Ich cieľom je byť schopnými aj v teréne. Model Crosstrek nezostal tejto základnej črte nič dlžný a dizajnéri ho tomu prispôsobili.
Na prvý pohľad si všimnete, že Crosstrek je o niečo vyšší, jeho svetlá výška je 220 mm a zaujme aj mohutnejším oplastovaním. Samozrejmý je permanentný pohon všetkých štyroch kolies, ale aj prepínanie režimov X-Mode pre jazdu v náročnom teréne. Poďme na to, ale pekne po poriadku.
Čo nás ako prvé po nasadnutí do auta upútalo?
INTERIÉR
Sedíte v modernom interiéri, ktorý je naozaj svetlý, za čo vďačíte umne rozmiestneným stĺpikom karosérie. Miesta na sedenie je vpredu, ale aj vzadu dostatok. A zaujme veľký infotainment s netradičným dizajnom.
Jeho zobrazenie si môžete prispôsobiť podľa vlastných preferencií a to je dobré. Displej je dotykový, ale nechýbajú tu ani kolieska na ovládanie hlasitosti alebo teploty vnútri auta. Batožinový priestor má 315 litrov, čo sa môže zdať málo, dá sa však prakticky využiť.
MOTOR
U nás je Crosstrek dostupný len s jedným variantom motora. Konkrétne ide o atmosférický štvorvalec, ktorý má objem 2,0 litra a je doplnený o mildhybrid technológiu. Jeho maximálny výkon je 100 kW a 136 koní, pri maximálnom krútiacom momente 182 Nm. Nie je to auto s najväčším zrýchlením a na 100 km/h sa rozbehne za 10,8 sekundy, pričom maximálna rýchlosť dosahuje 198 km/h.
Ako sme pri Subaru zvyknutí, aj Crosstrek poskytuje dva jazdné režimy X-Mode – blato/hlboký sneh a štrk/sneh. Po ich zvolení systém upravuje prenos sily na jednotlivé nápravy a tento systém funguje výborne aj v prípade, že cúvate.
JAZDA
A ako sa vozidlo správa na ceste, prípadne mimo nej? Na úvod treba povedať, že vo všetkých terénoch ťaží Crosstrek z výborného podvozka, vďaka čomu je jazda naozaj pohodlná a v aute cítite stabilitu. Pri nižších rýchlostiach v meste je vďaka hybridnému pohonu naozaj agilné, na rýchlejšiu športovú jazdu mimo mesta by si však zaslúžilo silnejší motor.
V teréne je to pravé Subaru a tak ako sme pri týchto autách zvyknutí, komfort a ľahkosť, s akými terén zdoláva, sú na veľmi vysokej úrovni. Riadenie je presné a rýchle a volant stačí otáčať naozaj jemne. Celkovo ide o dobré auto, ktoré vás poteší jazdnými vlastnosťami v teréne, predĺženou zárukou až 8 rokov bez obmedzenia kilometrov, ak však radi jazdíte rýchlo, uvítali by ste v ňom silnejší motor.
Cena: 35 500 €
Cena testovacej verzie: 39 000 €
Viac informácií sa dozviete na webovej stránke Subaru.
Test: Subaru Forester
Text: Biker
Foto: Subaru