Test: Subaru Forester

2. decembra 2022
Test: červené auto Subaru Forester

Forester patrí dlhodobo k najobľúbenejším modelom značky Subaru. SUV s typickými črtami značky a túžbou po dobrodružstve v sebe kombinuje viacero výhod – komfort, bezpečnosť i všestrannosť. A dostane sa kamkoľvek…

Subaru Forester sme mali možnosť vyskúšať počas akcie Srdcom Subarista vo vinohradoch nad Modrou. Tu sme sa previezli po nespevnených cestách a vyskúšali sme, ako reálne fungujú náhon na všetky štyri kolesá či nižšie spomínaný X-Mode a vyskúšali sme i celkový komfort vozidla.  

O tom, že jazda v teréne nepredstavuje pre Subaru problém, vypovedajú veľká svetlá výška vozidla až 220 mm a vysoké nájazdové uhly, kde predný je 21,4 a zadný 25,8 stupňa. Okrem toho je auto vybavené vylepšeným systémom X-Mode s dvoma režimami Snow/Dirt (sneh/štrk) a Deep Snow/Mud (hlboký sneh/blato), ktorý v rýchlosti do 30 km/h v strmých zjazdoch zachová auto v optimálnej polohe a udržuje aj zvolenú rýchlosť. Brzdná sila je transportovaná do požadovaného kolesa a zjazdy sú veľmi pohodlné a príjemné. Aj napriek väčšej svetlej výške však auto na ceste drží výborne, je vyvážené a stabilné. 

Interiér s vychytávkami 

Dizajnéri a inžinieri v Subaru urobili, čo sa interiéru týka, veľký krok vpred. Už na prvý pohľad pôsobí moderne, príjemne a čo vašu pozornosť upúta najviac, je veľký 6,3-palcový multifunkčný LCD displej. Pripojiť sa k nemu môžete jednoducho cez Apple CarPlay alebo AndroidAuto. Veľmi zaujímavá je funkcia ovládania klimatizácie gestami. Ak pred displej nastavíte roztvorenú dlaň, teplota sa zvýši, naopak, ak ukážete zovretú päsť, teplota v aute sa zníži.

Čo vás určite poteší, je veľkosť kufra, ktorý má 509 litrov a po sklopení sedadiel až 1 779 litrov. Jeho proporcie sú jednoducho skvelé – v najširšom mieste má viac než 1,5 metra, takže v ňom bez problémov preveziete množstvo batožiny či objemné predmety. V kufri sa nachádzajú aj praktické háčiky na zavesenie vecí s nosnosťou do 3 kg.  

~
Sila 150 koní 

O pohon sa stará motor Subaru Boxer s objemom 2 litre a výkonom 110 kw, respektíve 150 koní. Zároveň je doplnený elektromotorom, ktorý pracuje v nižších rýchlostiach do 40 km/h. Pri vyšších rýchlostiach pomáha spaľovaciemu motoru a pri tých najvyšších pracuje len spaľovací motor. 
~

Test: červené auto Subaru Forester

Bezpečnosť až na prvom mieste 

Subaru pri modeli Forester stavilo na bezpečnosť, o čom svedčí množstvo podporných elektronických systémov. Kompletne prepracovaný systém EyeSight disponuje množstvom pokročilých funkcií, ktoré zvyšujú istotu pri riadení. Vozidlo je vybavené aj funkciou DMS, čo je najmodernejší asistenčný bezpečnostný systém, ktorý pomocou špeciálnej kamery a softvéru na rozpoznávanie tváre monitoruje mieru únavy vodiča, ale aj to, či sa dostatočne venuje riadeniu. 

Subaru Forester je klasické SUV s ambíciou slúžiť aj v tom najťažšom teréne. Napriek tomu vás však prekvapí moderným interiérom. Toto auto poskytuje vysokú mieru komfortu a bezpečia a je skvelým vozidlom pre aktívne založené rodiny. 

~
Výsledný dojem 

Subaru sa v teréne chová veľmi sebavedomo a vďaka dobrému podvozku a pohodlným sedadlám sa v ňom cítite príjemne. Jediné, čo sa dá Foresteru vytknúť, je, že by si zaslúžil o niečo vyšší výkon. Ale ak nie ste pretekár a uprednostníte pohodlie a bezpečnú jazdu pred zbesilým predbiehaním, tak sa sťažovať nebudete. 
~

Text: RELAX
Foto: RELAX

1/1
Zavrieť reklamu