Subaru Outback je vlajkovou loďou japonskej značky
Ideálne combi pre aktívny život, dostane vás totiž kamkoľvek.
Subaru Outback je vozidlo s typom karosérie combi, ktoré vlastnosťami a prevedením mierne pripomína SUV.
Z môjho pohľadu je však tento typ oveľa praktickejší a v teréne aj na ceste vyzerá lepšie. To však závisí na vašich preferenciách.
Prečo Outback porovnávam s vozidlami typu SUV? Je totiž postavený na rovnakom podvozku ako model Forester, konkrétne na novej podlahovej platforme Subaru Global platform, ktorá má o 70 % vyššiu torznú tuhosť a o 100 % väčšiu tuhosť v ohybe, zároveň má nižšie ťažisko.
Jeho terénnejšie ambície potvrdzuje aj svetlá výška vozidla 213 mm. Čo sa týka karosérie tá na prvý pohľad pôsobí robustne a prezrádza ambície tohto auta.
Outdoor nadšenci ocenia spodné plastové nárazníky, ktoré nie sú lakované a slúžia na ochranu auta v tom najťažšom teréne. To, že v Subaru sa vždy zameriavali na náročného zákazníka a na ľudí, ktorí nejazdia iba po meste vieme už dávno.
Interiér
Na prvý pohľad pôsobí interiér vozidla moderne, s kvalitnými materiálmi. Vodič má v porovnaní s inými vozidlami tejto kategórie vynikajúci rozhľad do strán a pred seba, čo je obrovské plus pre bezpečnosť jazdy.
V aute sa sedí príjemne a vpredu aj vzadu máte dostatok miesta. Na prvý pohľad vás upúta veľký 11,6´ vertikálne orientovaný displej, v stredovom paneli. Na ňom nastavíte drvivú väčšinu funkcií auta.
Nad ním sa nachádza skrytá kamera, ktorá monitoruje vodiča a vyhodnocuje úroveň vašej únavy. Zadné sedadlá sú pohodlné a sedenie poskytuje dostatok priestoru na nohy. Ak máte malé deti, oceníte, že dvere sa dajú otvoriť do naozaj veľkého uhla, čo uľahčí vašu manipuláciu.
Kufor je dostatočne veľký a je v rovine, takže sa v ňom občas aj vyspíte. Skvelou správou pre bikerov a športovcov je, že strešné lyžiny môžete otočiť priečne a priamo na ne montovať nosič bicyklov alebo strešný box.
Pod kapotou
Subaru Outback obsluhuje štvorvalcový motor typu Boxer s objemom 2,5 litra a ako je u Subaru zvykom pohonom všetkých štyroch kolies.
Ak by ste náhodou túžili po čiastočne elektrickom alebo dieslovom motore, tak vám Outback nevyhovie. V Európe sa predáva len s týmto typom motora.
Jazda v teréne
Subaru Outback sme mali možnosť otestovať v rámci eventu Srdcom Subarista vo vinohradoch nad Modrou. Testovali sme teda jeho jazdné vlastnosti najmä v teréne a tie sú vynikajúce.
Permanentný pohon všetkých štyroch kolies má na svedomí síce o niečo vyššiu spotrebu, ale inak vás dostane takmer kamkoľvek.
V zálohe má Outback aj systém X-Mode pre tie najdrsnejšie podmienky. V ňom si môžete zvoliť medzi režimami sneh/šotolina alebo hlboký sneh/blato. Tie dávajú predzvesť tomu, že Outback to v teréne myslí vážne.
Ďalšou zaujímavou funkciou bol akýsi tempomat v týchto režimoch, ktorý po pribrzdení na určitú rýchlosť vie sám dávkovať brzdnú silu smerom z kopca a ovládať jednotlivé kolesá podľa potreby.
Praktické auto pre športovcov
Ako som sa už zmienil Subaru Outback vás dostane takmer kamkoľvek.
Má prepracovaný systém pohonu všetkých štyroch kolies. Vo vnútri je auto veľmi pohodlné a prešlo výraznými zmenami k lepšiemu a zvonku vyzerá presne tak ako si combi s pohonom 4×4 predstavujem, to je však môj subjektívny pohľad.
Auto by som odporučil všetkým, ktorý chcú priestranné vozidlo a na svojich cestách sa stretávajú s ťažším terénom, či už keď idete na bike, na lyže alebo na chatu.
Cena: od 39 500 €, cena testovaného modelu 43 500 €