HYBAJ NA BAJK a objav Banskobystrický kraj. 8 regiónov, 8 cyklovýletov, 9 skvelých cien.
Ak ste si mysleli, že so záverom leta sa všetko pekné končí, vyvedieme vás z omylu. V Banskobystrickom kraji, za horami, za dolami, sa práve začína jeseň plná pestrofarebných zážitkov. Zahryznite sa do nich schuti tak, ako to máte najradšej – na bicykli.
Či už s priateľmi, rodinou, malými deťmi, s pomocou elektropohonu či bez neho… Každý si tu nájde niečo pre seba.
Okrem toho, že si dáte do tela, vďaka tipom na skvelé cyklovýlety objavíte aj kus dávnej aj menej vzdialenej histórie, unikátne technické alebo prírodné pamiatky či príbehy miestnych, ktoré zaujmú každého.
A to stále nie je všetko. Sledujte web zahoramizadolami.sk – okrem toho, že tam nájdete viac ako 140 tipov na cyklovýlety, zistíte aj to, ako môžete vyhrať super ceny tým, že sa zapojíte do jesennej výzvy HYBAJ NA BAJK.
Kvíz: UNESCO na Slovensku
Vedeli ste?
Vedeli ste, že v Banskobystrickom kraji je najdlhší tunel v Európe, ktorým vedie oficiálna cyklotrasa? Že na bicykli môžete zájsť až k moru, hoci kamennému? Že trasa bývalej lesnej železnice dnes tvorí základ pre cyklotrasu, ktorá vás zavedie krásnou prírodou až k vodopádu? Alebo že sa na bicykli môžete túlať po stopách baníctva a hámorníctva a objaviť napríklad najvyššiu vysokú pec na strednom Slovensku?
V Banskobystrickom kraji objavíte na bicykli aj miesta, z ktorých ozaj vidno za hory, za doly, od hraníc s Maďarskom až po Vysoké Tatry. A čo tak objavovať na bicykli to, čo vytvorili sopky pred miliónmi rokmi? Okrem unikátnych prírodných útvarov to môžu byť napríklad sopečné vína.
Banskobystrický kraj je kraj s najvyšším podielom vidieckych oblastí v rámci celého Slovenska. Pre bajkerov a cykloturistov to znamená menšiu hustotu osídlenia, menej frekventované vedľajšie cesty, množstvo poľných, lesných a cykloturistických ciest.
Všetky informácie na jednom mieste
Vďaka pasportizácii, čo je akýsi audit cyklotrás, ktorý prebiehal v Banskobystrickom kraji v rokoch 2019 a 2020, boli všetky cyklotrasy zmapované, zistili a zaevidovali sa ich prípadné nedostatky, ktoré sa postupne odstraňujú. Dnes je vďaka tomu k dispozícii pre všetkých cyklonadšencov platforma Outdoor Active, ktorá je súčasťou webu Banskobystrického kraja ako turistickej destinácie pod značkou zahoramizadolami.sk. V nej nájdu cykloturisti informácie z prvej ruky o viac ako 140 cyklotrasách naprieč celým Banskobystrickým krajom.
A verte tomu, že každá z tých trás nielenže poteší vaše telo fyzickou aktivitou, ale obohatí aj vašu myseľ. Pretože vďaka cyklotrasám v kraji Za horami, za dolami spoznáte veľa doposiaľ nepoznaného. A keby vám náhodou chýbala inšpirácia, my vám ju práve teraz dáme!
Zo všetkých trás sme vybrali 8 jedinečných, jednu z každého regiónu Banskobystrického kraja. Tieto trasy sa stali súčasťou našej jesennej výzvy HYBAJ NA BAJK.
HYBAJ NA BAJK v Banskobystrickom kraji!
Zapojiť sa môžete až do 2. novembra.
Do jesennej výzvy sa môže zapojiť každý, a to veľmi jednoducho. Stačí sa vybrať na niektorý z ôsmich výletov, spraviť na ňom fotku, uverejniť ju na svojom instagramovom profile a označiť ju heštegmi #hybajnabajk a #zahoramizadolami.
Je jedno, koľko cyklovýletov dáte a koľko fotiek postnete. Pri použití správnych heštegov budete vždy zaradení do žrebovania za daný týždeň, keď fotku postnete, a to vždy v pondelok za predchádzajúci týždeň. Osem cien tvoria darčekové balíčky so superužitočnými vecičkami, ako sú napríklad cyklofľaška alebo štýlové ponožky. Na záver budú úplne všetci zaradení do záverečného žrebovania o fantastický rodinný pobyt v hoteli Látky Zerrenpach hotel a resort *** v hodnote 600 eur.
Výzva HYBAJ NA BAJK v Banskobystrickom kraji trvá od 6. septembra do 2. novembra, keď sa vyžrebuje výherca deviatej ceny.
Zoznam cyklovýletov vo výzve HYBAJ NA BAJK hľadajte na webe zahoramizadolami.sk pod názvami k trasám 1 až 8.
Na bicykli za pôžitkami v Rakúsku: Drávska cyklocesta
Vyberte si jednu z 8 trás
1. K moru? Kamennému?
- Región: Banská Štiavnica a okolie
- Dĺžka trasy: 12,5 km
- Trvanie: 1:35 hod.
- Náročnosť: ľahká
- Prevýšenie: stúpanie 419 m, klesanie 414 m
- Zaujímavosti na trase: kúpeľná kaplnka, Vyhniansky travertín, stratené staré Vyhnianske kúpele
2. Najlepší výhľad od Ipľa po Tatry
- Región: Novohrad
- Dĺžka trasy: 26,5 km
- Trvanie: 2:15 hod.
- Náročnosť: stredná
- Prevýšenie: stúpanie 339 m, klesanie 339 m
- Zaujímavosti na trase: Mučínska jaskyňa, Lipovianske pieskovce, vyhliadková veža, náučný chodník geoparku
3. Krajina stvorená sopkou
- Región: Podpoľanie
- Dĺžka trasy: 24,6 km
- Trvanie: 2:10 hod.
- Náročnosť: ťažká
- Prevýšenie: stúpanie 502 m, klesanie 529 m
- Zaujímavosti na trase: Boriakove skaly, prameň Vajdová, skalné zoskupenie Kaľamárka
4. Unikátne gemerské spojky
- Región: Gemer
- Dĺžka trasy: 12,1 km
- Trvanie: 1:10 hod.
- Náročnosť: stredná
- Prevýšenie: stúpanie 333 m, klesanie 158 m
- Zaujímavosti na trase: viadukt, dva tunely
5. Stretnutia v lone prírody
- Región: Horehronie
- Dĺžka trasy: 18,8 km
- Trvanie: 2:15 hod.
- Náročnosť: stredná
- Prevýšenie: stúpanie 570 m, klesanie 570 m
- Zaujímavosti na trase: Dedečkova chata, výhľady na Nízke Tatry
6. Tajomstvo starej železnice
- Región: Stredné Pohronie
- Dĺžka trasy: 13,8 km
- Trvanie: 1:50 hod.
- Náročnosť: stredná
- Prevýšenie: stúpanie 634 m, klesanie 183 m
- Zaujímavosti na trase: Pokútsky vodopád, Partizánska chata, Ivanov salaš
7. Najvyššia pec v regióne
- Región: Stredné Slovensko
- Dĺžka trasy: 52,6 km
- Trvanie: 5:35 hod.
- Náročnosť: ťažká
- Prevýšenie: stúpanie 1 079 m, klesanie 1 501 m
- Zaujímavosti na trase: stred Slovenska Hrb, vysoká pec v osade Tri vody, náučný chodník geoparku
8. Obydlia vytesané do skaly
- Región: Dudince a okolie
- Dĺžka trasy: 28,4 km
- Trvanie: 2:00 hod.
- Náročnosť: stredná
- Prevýšenie: stúpanie 266 m, klesanie 266 m
- Zaujímavosti na trase: Múzeum masiek, skalné obydlia, vínne pivnice
Čo poviete, dostatok dôvodov na to, užiť si Banskobystrický kraj v sedle bicykla? Vyberte si trasu, deň krásneho babieho leta a HYBAJ NA BAJK. A nezabudnite fotiť, zdieľať a označovať.
Privítajte leto v srdci Slovenska
Kampaň HYBAJ NA BAJK podporilo z verejných zdrojov Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky.