Test: Hyundai Tucson N Line. Jednoducho sexy.
Otestovali sme nový Hyundai Tucson. Na mimoriadne výkonné SUV, ktoré by mohlo písmeno N v názve používať bez prívlastku „Line“, si treba údajne počkať ešte približne rok, no už táto športová verzia Tucsona dokáže potešiť tých, ktorí si potrpia na športovejšie ladené autá, a to už na prvý pohľad.
Výrazná červená farba s čiernymi doplnkami, nižšia svetlá výška, veľké disky aj agresívnejšie tvarovaný nárazník – to všetko robí z Tuscon N Line na prvý pohľad veľmi atraktívne auto, ktoré púta na ceste pozornosť.
Pokiaľ ide o jazdné vlastnosti, jeho najsilnejšou vlastnosťou je tuhší a veľmi dobre vyladený podvozok, ktorý dovoľuje s približne 1,8-tonovým autom narábať v zákrutách celkom obratne.
S benzínovým motorom 1,6 T-GDi, s ktorým sme ho testovali my, si však treba výkon vyžmýkať vo vyšších otáčkach. Automatická sedemrýchlostná prevodovka tam síce ručičku ochotne nechá vystúpať, no podraďovať sa jej nechce vždy úplne pohotovo. Dynamika auta tak pochádza skôr od ovládania než od motora samotného.
Prekvapivo vysoká je aj spotreba 130 kW agregátu, s ktorým sme sa pri diaľničných rýchlostiach ledva dostali pod 10 litrov. V meste stúpa ešte o pár litrov vyššie. Osobne by sme preto volili skôr silnejší z dvoch dieselových motorov, ktorý ponúka podobný výkon, no od nižších otáčok, a lepšiu spotrebu.
Veľmi dobré jazdné vlastnosti neutíchajú ani zjazdom zo spevnenej cesty. Príplatková štvorkolka sa správa až prekvapivo neutrálne a namiesto zvyčajného hrnutia predku vám pri dobrej práci s plynom a brzdou dovolí na voľnom podklade poslať auto mierne bokom. Na serióznejší terén však preventívne zabudnite – svetlá výška je nízka a visiaci výfuk si koleduje o drahú opravu.
Ak pre vás palivová ekonómia nie je podstatná, tešiť sa môžete na naozaj pekne zvládnutý interiér, ktorý rôznymi detailmi nenechá nikoho na pochybách, že práve nastúpil do N-kovej verzie crossoveru.
Práve dizajn palubovky je niečo, čo kórejskej značke už roky naozaj ide.
Sedadlá s výraznejším bočným vedením a červeným štepovaním sú pohodlné a čierna stropnica len podtrhuje športový nádych kabíny.
Ak oželiete pohon všetkých štyroch kolies, tešiť sa môžete na 513-litrovú základnú kapacitu kufra. Štvorkolka ho síce skreše na 469, no stále ide o väčší objem, než ponúka väčšina konkurentov na trhu. Vnútorné lemy kolies doň zasahujú len mierne a nakladacia hrana úplne absentuje.
Zimná cyklistika: Navrstvite sa, ale nie ako cibuľa
Po sklopení zadných sedadiel delených v pomere 60 : 40 narastie objem na približne 1 500 litrov a dovnútra sa nám podarilo bez problémov dostať 29er v XL-ku s odmontovaným jedným kolesom a oboma prednými sedadlami v komfortnej pozícii. Škoda len, že sklápať sa dajú len od zadných dverí. Za celkom priaznivú cenu však netreba čakať všetky uľahčovače života.
Cena: od 26 740 €