Test: Kia XCeed. Emotívny mestský pokoriteľ
Už na pohľad je jasné, že napriek dizajnu posunutému smerom k SUV-čkam XCeed určite do terénu ťahať nebudete – koniec koncov, štvorkolka nie je ani v ponuke, nech už ste ochotní zaplatiť čokoľvek.
Oproti lacnejšiemu hatchbacku z rodiny Ceed má predsa len čo ponúknuť – je o 85 mm dlhšia, o 26 mm širšia, o 43 mm vyššia a má aj o 31 litrov väčší batožinový priestor. A pokiaľ ide o vyššiu svetlú výšku, tá sa hodí vždy – či už ide o výjazd na obrubníky, alebo jazdu na výlety po poľných a lesných cestách.
5 lyžiarskych stredísk, v ktorých zažijete nezabudnuteľnú zimu na Horehroní.
Na bicykel aj na lyže
Batožinový priestor má 426 litrov a po sklopení zadných sedadiel do roviny narastie na 1 375. To nie je až tak veľa, no ak sa chcete priblížiť k lesu spolu aj so svojím bicyklom, tak to viac ako stačí.
Náš bicykel do auta sadol na centimeter presne a automaticky sa zatvárajúci kufor ho krásne zafixoval na mieste tak, že sa pri jazde ani nepohol.
Využiteľnosť inak nie práve najvyššieho, no pravidelne hranatého batožinového priestoru zvyšujú aj samostatne sklápateľné zadné sedadlá delené v pomere 40 : 20 : 40. S trochou šikovnosti tak dovnútra dokážete dať aj dlhšie športové náčinie a štyroch dospelých pasažierov. Ideálne na výlet s partiou na lyžovačku.
Funkčný interiér
Interiér svojím dizajnom rozhodne neurazí – je jednoduchý, no moderný, infotainment prehľadný a digitálny kokpit ľahko čitateľný.
Sedadlá majú veľmi dobré bočné vedenie, a pritom sú stále dostatočne pohodlné aj na dlhšie trasy a príplatkový audio systém JBL znie perfektne. Páči sa nám aj rozdelenie USB portov na synchronizačný (napríklad na Android Auto alebo Apple CarPlay) a nabíjací.
V našom testovacom modeli bola do palubovky zabudovaná aj bezdrôtová nabíjačka. Tá je, žiaľ, umiestnená tak, že na displej telefónu vôbec nevidíte.
Silvester na Maledivách
Jazdné vlastnosti
Pokoriteľa mesta zaujme veľmi dobrý polomer zatáčania a s tým súvisiaci skvelo vyladený podvozok s hydraulickými dorazmi, ktorý v zákrutách výborne drží stopu a odoláva zbytočnému nakláňaniu sa. Spomínané dorazy prídu k slovu pri prejazde výtlkov, ktoré sú vďaka nim značne bezbolestnejšie.
Auto si zachováva až prekvapivo neutrálny charakter a pri dobrej práci s plynom a brzdou s ním môžete jazdiť až prekvapivo dynamicky. Sedemstupňový dvojspojkový automat, s ktorým sme XCeed testovali my, radí hladko, hoci pri pohybe sa do kopca je odozva plynu možno až trochu príliš rázna.
Na nás však najväčší dojem urobilo vyladenie radenia v športovom režime, kde necháva zaradený nižší prevodový stupeň čakajúc na impulz plynu oveľa dlhšie ako väčšina konkurentov.
Aj bez radiacich páčok pod volantom tak dovoľuje jazdiť dynamicky s rýchlym nástupom výkonu. S testovaným 103 kW 1,4-litrovým benzínom sme jazdili za približne sedem litrov, čo je úplne primeraná spotreba na motor, ktorý už dokáže ponúknuť aj istú dynamiku.
Cena: od 17 690 €
Mostviertelské Alpy – biela nádhera a pestrá zábava
Text a foto: Filip Stifler Nagy