90 rokov VÖLKL – inovácie s tradíciou
Tohto roku firma VÖLKL oslavuje 90 rokov. Zakladateľ Franz Völkl priniesol na trh prvé lyže v roku 1923 pod vtedajším názvom "Vöstra". Odvtedy sa udial
Dôvodov je niekoľko. Na bicykel si prilbu beriete automaticky. Viete však, že priemerná rýchlosť na lyžiach je viac ako dvojnásobná oproti bajku?
Dôvodov je niekoľko. Na bicykel si prilbu beriete automaticky. Viete však, že priemerná rýchlosť na lyžiach je viac ako dvojnásobná oproti bajku?
Zdroj: nosteprilbu.cz


Všetky lyžiarske prilby na trhu sa dajú rozdeliť do dvoch základných skupín:

Veľmi často rodičia pri kúpe prilby pre dieťa robia jednu zásadnú chybu. Riadia sa heslom, že dieťa veľkosť prilby rýchlo prerastie a schválne mu kupujú prilbu, ktorá je príliš voľná. Takáto prilby dieťa neochráni dostatočne, ale môže byť tiež nebezpečná. Hlava dieťaťa rastie pomaly, preto kupujte prilbu presne na mieru. V prípade, že obvod hlavy dieťaťa zapadá presne medzi dve veľkosti, je lepšie siahnuť po väčšej prilbe.
Dôvodov je niekoľko. Na bicykel si prilbu beriete automaticky. Viete však, že priemerná rýchlosť na lyžiach je viac ako dvojnásobná oproti bajku?
Chcete štatistiku? Poranenia hlavy (vnútrolebečné, alebo zlomeniny lebky a tváre) sú najčastejšími zraneniami vôbec a tvoria okolo 30% všetkých zranení. Až druhou najčastejšou diagnózou sú poranenia končatín, avšak úmrtnosť pri poraneniach hlavy je päťkrát vyššia ako pri ostatných zraneniach. Podľa portálu nosteprilby.cz prilba prdchádza až 85% všetkým poraneniam hlavy a mozgu.
Rôzne konštrukcie prilby ale neznamenajú inú kvalitu. Z konštrukčného hľadiska poznáme prilby s hardshell-ovou konštrukciou – prilba je z „tvrdého pancieru“, vo vrchnej časti spojeného s EPS (tvrdený, resp. zavalcovaný polystyrén). Ide o tvrdenú absorbčnú vrstvu, ktorá prekrýva vnútornú výstelku.
Druhým typom sú prilby s in-mold-ovou konštrukciou. Ide ľahké výkonné helmy, ktoré sú takisto z EPS. Ten je spojený s ľahkým polykarbonátovým vrchom helmy (shell-om).
Dobrá prilba musí vyhovovať jednej z troch základných technických bezpečnostných noriem. (CEN, ASTM, Snell).
Prvkom na ktoré by sa nemalo zabúdať je odvetranie. Je prítomné skoro na každej prilbe. Buď ide o pasívne vetranie (nevidíte vetracie otvory na prvý pohľad. Sú menšie alebo umiestnené v spodnej časti prilby) alebo aktívne vetranie. Vetracie kanáliky sú tu viditeľné. Najlepšie prilby majú regulovanú ventiláciu, ktorú si sami prispôsobíte svojim požiadavkám.