Test skútrov: Piaggio Medley a Vespa Primavera 125

9. augusta 2017
Skútre - porovnanie skútrov Vespa a Piaggio. Foto: Shutterstock

Medley boduje moderným úsporným motorom, veľkým úložným priestorom a pohodlným podvozkom.

Piaggio Medley

Po meste za pár eur.

Pri približovadle na každodenne použitie sa počíta každé ušetrené deci benzínu. Medley s kubatúrou 125 ccm sa môže pochváliť motorom iGet, ktorému na 100 kilometrov stačí čosi cez dva litre.

Medley je určený pre náročného klienta, o čom vypovedajú elegantné prvky aj kvalita spracovania takých drobností, ako sú rukoväte s vylisovaným logom Piaggio. Avšak cena zostáva na úrovni strednej triedy.

Elektrické odomykanie podsedlového priestoru alebo prepínanie údajov na displeji nie sú u Piaggio žiadnou novinkou, aj keď všeobecne nepatria k štandardnej výbave skútrov, zato prepínač systému Start & Stop na skútri len tak ľahko neuvidíte.

Piaggio Medley. Foto: Shutterstock
Piaggio Medley. Foto: Shutterstock

Po zastavení na semafore sa tak na niekoľko sekúnd motor sám vypne. A ak sa chcete rozbehnúť, otočíte plyn a motor opäť naskočí.

Kvapalinou chladený 4-taktný jednovalec prešiel dôslednou modernizáciou. Výrobca deklaruje spotrebu len 2,2 litra na 100 km.

V bežnej premávke je motor o niečo hladnejší, ale v porovnaní s konvenčnými stodvadsaťpäťkami je stále jeho spotreba o pol litra menšia.

Na jazdnej dynamika sa pritom úspora paliva nijako neprejavuje. Je ideálny na presuny po meste a zvládne aj dochádzanie zo vzdialenejších satelitov.

Sedemlitrovú nádrž budete musieť dopĺňať asi raz až dvakrát za týždeň, ale výhodou je umiestnenie pod podlahou, čo poskytuje veľký priestor pod sedadlom, do ktorého sa zmestia hneď dve prilby.

Medley jazdí na osvedčenej kombinácii ráfikov 16″ vpredu a 14″ vzadu, ktorá pomáha podvozku filtrovať nerovnosti a zlepšuje jazdnú stabilitu.

Dve kotúčové brzdy Nissin majú automaticky ABS, takže sa nemusíte báť poriadne zatlačiť na obe páčky.

Vespa Primavera 125

Legenda zo 60. rokov sa vracia.

Stále je to ten starý známy mestský skúter, ale prispôsobený potrebám 21. storočia. A tak hoci tvar tachometru na prístrojovej doske pripomína slávne šesťdesiate roky, pod ním nájdete decentný LCD displej s počítadlom kilometrov, hodinami a palivometrom.

Hlavným pôsobiskom skútra Vespa je územie miest, kde ťaží z fantastickej ovládateľnosti a obratnosti.

Pochvalu si zaslúžia veľké guľaté zrkadlá, v ktorých je skvele vidieť. K tradičným prvkom patrí samostatná plechová karoséria, ale aj tu sa našiel priestor na vylepšenia.

Skúter Vespa. Foto: Shutterstock
Skúter Vespa. Foto: Shutterstock

Nová Vespa ponúka viac miesta pre posádku, lepšiu ergonómiu a jazdnú stabilitu. Osemlitrová nádrž pri spotrebe 2,3 litra vydrží na viac ako 300 km.

Motor je vzduchom chladený trojvalec so vstrekovaním uchytený tak, aby vibrácie neprenášal do riadidiel alebo do pohodlného sedadla. Servisný interval je predĺžený každých 10 000 kilometrov a možné je príplatkové ABS.

Ak si sadnete za riadidlá, privíta vás príjemné mäkké sedadlo, pomerne dosť priestoru na nohy a riadidlá v ideálnej výške. Skúter je pohodlný napriek tomu, že na prvý pohľad vyzerá subtílne.

So 130 kilami patrí medzi najľahšie a vďaka nízkemu ťažisku sa s ním ľahko manipuluje ešte pred naštartovaním. Priam ukážková je potom ovládateľnosť po rozbehnutí. Stačí si skúsiť krátky slalom, za čo môžu 11̋ ráfiky, ktoré sa však ťažšie vyrovnajú s hlbšími dierami na ceste.

Na prepínanie na pravej rukoväti si budete musieť trochu zvyknúť a asi sa vám na začiatku bude pliesť ovládanie blinkrov s prepínaním svetiel.

Tento dizajnovo atraktívny skúter vás s eleganciou prevezie mestom.  Pod sedadlo sa zmestí otvorená prilba alebo menší nákup.

Na križovatke nebudete zavadzať, lebo Primavera sa rozbieha svižne. Aj brzdy sú naladené do mestského režimu − na brzdenie z nižších rýchlostí.

Foto: Shutterstock

1/1
Zavrieť reklamu