Cykloshop: od vášne k biznisu 

30. júna 2025

Cykloshop.sk je dnes jednou z najznámejších cyklistických predajní na Slovensku, no jeho príbeh sa začal skromne – ako malá rodinná predajňa v Trenčíne v roku 1993. Dnes má dve prevádzky, úspešný e-shop a silnú komunitu zákazníkov. 

CEO značky Peter Kuzma mladší, ktorý v predajni vyrastal doslova od detstva, rozpráva o tom, ako sa rodinná vášeň pre bicykle premenila na podnikateľský úspech, aké prekážky museli prekonať a aké vízie majú do budúcnosti. 

Ako sa začal príbeh Cykloshop a tvoja cesta v ňom? 

Príbeh Cykloshopu sa začal už v roku 1993, keď moji rodičia otvorili predajňu bicyklov v Trenčíne. Ja som sa narodil v roku 1995. Predávali sme hlavne značku Author, keďže môj otec pre nich pracoval. V šestnástich som tam začal pomáhať, skladal som bicykle, neskôr som robil v servise a predával. Postupne som začal predajňu viesť a podarilo sa mi dotiahnuť do ponuky ďalšie značky ako napríklad Scott či CTM.  

Ako vznikol e-shop? 

E-shop vznikol v roku 2007 a myslím, že môžeme hovoriť o prvom cyklistickom e-shope na Slovensku, ktorý vedel poslať bicykel priamo domov. Dokonca sme si dali vyrobiť špeciálne krabice, aby bicykel dorazil v perfektnom stave. Tento systém funguje dodnes a je medzi zákazníkmi veľmi obľúbený. 

Cyklistike si sa venoval aj na pretekárskej úrovni. Aká bola tvoja cesta v nej? 

Spojil som svoju prácu s vášňou. Ak spojíte hobby s prácou, je to to najlepšie, čo môžete urobiť. Postupne som začal trénovať s trénerom a neskôr aj súťažiť. Primárne som sa venoval cross-country maratónom a cyklokrosu. Trénoval som aj s českými profíkmi, jazdili sme na sústredenia po rôznych európskych krajinách. Denne som na biku trávil tri až štyri hodiny. Okrem toho, že ma to napĺňalo, som to robil aj z toho dôvodu, že som chcel lepšie pochopiť potreby náročných zákazníkov, tých, ktorí si kupujú špičkové bicykle, pre ktoré som mal slabosť už vtedy. Preto sme sa rozhodli spolupracovať aj so značkou Scott, ktorá patrí k technologicky najvyspelejším na trhu. 

Čo ťa priviedlo k otvoreniu predajne v Bratislave? 

V Trenčíne som sa už nemal kam posunúť, a tak som sa rozhodol otvoriť predajňu totálne  podľa svojich predstáv, a to v Bratislave, kde je po bicykloch najväčší dopyt. Oslovil som švagra Milana a spoločne sme sa pustili do projektu. Nebolo to jednoduché – otvorili sme počas najväčšej cyklistickej krízy po covide a zároveň v čase, keď vypukla vojna na Ukrajine. Začiatky boli veľmi náročné, no nevzdali sme sa – aj keď sme boli pár minút od toho, aby sme to zabalili. 

S čím všetkým ste na začiatku zápasili? 

Asi všetko, čo sa mohlo pokaziť, sa pokazilo. Dodávka havarovala cestou s tovarom, deň po vybavení servisu nám prasklo potrubie a zatopilo celú dielňu. Museli sme niekoľkokrát posunúť otvorenie. Prvý rok bol extrémne ťažký, ľudí bolo málo, frustrácia obrovská. Boli momenty, keď sme rozmýšľali, či to celé nezavrieme. No vždy sme našli spôsob, ako vydržať, a to najmä vďaka trpezlivosti a neustálej práci na zviditeľnení. 

Čo bolo zlomom? Kedy sa karta obrátila? 

Začali sme budovať YouTube kanál, pravidelne sme zverejňovali videá, aj počas krízy sme sa nevzdávali a vydávali jedno video týždenne, v čom stále pokračujeme. Ľudia si nás začali vyhľadávať, oceňovali odbornosť, rady aj ľudský prístup. E-shop sme optimalizovali, pracujeme na viditeľnosti v Google a tvorbe kvalitného contentu. Asi pred dvoma rokmi nastal zlom a nebojím sa povedať, že odvtedy patríme medzi top cyklistické e-shopy na Slovensku. 

Akú úlohu hrá YouTube kanál? 

Veľkú. Máme viac ako 5 500 odberateľov a spolupracujeme s profesionálnym kameramanom. Naša „tvár“ Stano trávi na bicykli denne 4 – 5 hodín a vie skvele poradiť zákazníkom. Pridali sme aj servisné videá, kde náš bratislavský mechanik Adam učí ľudí základné opravy. Adam patrí medzi špičku na Slovensku a aj vďaka nemu máme renomé ako odborníci. 

Aké aktivity vyvíja Cykloshop smerom k cyklistickej komunite? 

Organizujeme social rides – spoločné výjazdy, po ktorých si sadneme na pivo alebo kávu. Podporujeme preteky, ako bol prvý gravelový závod na Slovensku – Zvážnica gravel race, a podporili sme aj vznik nových trailov v trenčianskom lesoparku Brezina. Zúčastňujeme sa Bikefestu v Kálnici a spoločne s našimi partnermi plánujeme rozširovať testovacie dni, kde si ľudia môžu bicykle vyskúšať. Komunita je pre nás rovnako dôležitá ako samotný predaj. 

Aké sú rozdiely medzi Trenčínom a Bratislavou? 

V Bratislave ľudia radi investujú do drahších bicyklov a servisu. Ale v Trenčíne sú taktiež zákazníci s túžbou po prémiových strojoch. Zákazníci k nám chodia z celého Slovenska, pretože sa snažíme mať špičkový sortiment a odborné poradenstvo. Dôležitý je aj praktický detail, akým je parkovanie pred predajňou. 

Ako ste si rozdelili úlohy vo firme? 

Ja mám na starosti celý brand – marketing, YouTube, nové spolupráce, projekty, značky. Otec vedie trenčiansku predajňu a švagor Milan bratislavskú. Aktuálne je nás v Cykloshope dokopy 15 ľudí a neustále rastieme. 

Aké sú vaše vízie do budúcnosti? 

Rozšíriť sortiment, posilniť skladové zásoby, tvoriť viac videí, organizovať viac komunitných akcií a podporiť nejaký cyklistický tím. Na Slovensku je nedostatok profesionálnych tímov, a preto by sme radi pomohli aj v tomto ohľade. Chceme byť viac než len predajňa – chceme byť súčasťou cyklistickej kultúry na Slovensku. 

Ako si spomínaš na detstvo spojené s Cykloshopom? 

Ako troj- či štvorročný som s otcom chodieval na preteky a súťažil v detských kategóriách. Už vtedy som zažil, aké to je stáť na bedni – a keď som nevyhral, bol som poriadne nahnevaný. Už v detstve som si začal vytvárať vzťah k bicyklom a športu, ktorý ma drží dodnes. Po predajni som pobehoval od mladého veku a asi v 16 rokoch som sa stal jej neoddeliteľnou súčasťou. Postupne som si prešiel všetkými pozíciami, čo mi dalo vynikajúci základ pre otvorenie predajne snov. 


Viac informácií sa dozviete na: www.cykloshop.sk.


Text: Biker
Foto: Cykloshop

1/1
Zavrieť reklamu