Testovali sme Hyundai Kona N Line+

23. júna 2021
Hyundai Kona N Line+

Hyundai len nedávno oznámil produkciu ostrej Kony N. Toto červené autíčko však ňou nie je – ide o agresívnejšiu verziu štandardného modelu, ktorý zdieľa meno s populárnou značkou bikov.

Napriek tomu je však jazda v ňom zábavná. Výraz autíčko je pritom pre toto baby SUV, zdvihnutý hatchback alebo – správne – mestský crossover, príznačné pomenovanie. Práve jeho malé rozmery prispievajú aj k dynamike jazdy.

Podvozky v poslednom čase Hyundai naozaj idú a Kona s pohonom všetkých štyroch kolies a viacprvkovou zadnou nápravou jazdí výborne – v zákrutách pekne neutrálne a s minimálnym náklonom, čo je na takúto krátku a vysokú „malú hrču“ úctyhodné. Tlmiče sú síce športovo tuhé, no rozhodne nie sparťansky tvrdé a trpieť nebudete ani pri pomalej jazde po rozbitých mestských cestách.

Hyundai Kona N Line+
Hyundai Kona N Line+

Nečakajte však športové auto. Testovaná preplňovaná benzínová 1,6-ka síce udáva výkon 198 koní, no jej jazdný prejav je skôr utlmený. Sedemstupňový automat radí trochu letargicky a hoci má auto slušný odpich z nuly znásobený pohonom štyroch kolies, pocitovo nepôsobí tak silno. Svižnú mestskú jazdu však zvláda bez problémov. Zaraziť vás môže jedine spotreba – smädný motor si, aj ak mu nebudete šliapať po krku, cucne v mestskej premávke pokojne aj 10 litrov. Okresky, našťastie, zvláda približne za 7 a diaľnice niekde medzi tým.

Interiér, ten je, ako sme si už pri kórejskej automobilke zvykli, podobne štýlovou záležitosťou ako exteriér. Mnohé z panelov síce sú z na dotyk tvrdého plastu, no ten odhalíte, len ak sa budete hrať na automobilového novinára a na všetko klepkať. Tie časti, s ktorými prídu do styku vaše ruky, sú pohodlné a pôsobia kvalitne.

Hyundai Kona N Line+
Hyundai Kona N Line+

Vyzdvihnúť rozhodne treba mimoriadne komfortné sedadlá, na ktorých sme sa nemrvili ani po niekoľkohodinovej jazde, či veľké dvere, cez ktoré sa ľahko nastupuje aj nakladá. Krátky rázvor auta, ktorému vďačí za obratnosť v zákrutách, však má za následok aj relatívne krátky batožinový priestor, hoci s objemom 374 litrov patrí k priemeru triedy. Dvadsaťdeväťpalcový bike v XL-ku sme s odmontovaným predným kolesom dostali dovnútra, len keď sme sedadlo spolujazdca posunuli na doraz dopredu a otočili rajdy naopak. Pre single bikera žiaden problém, no ak chcete byť v aute dvaja, budete musieť zhodiť aj zadné koleso. Delené zadné sedadlá sa pritom dajú ľahko sklopiť aj z kufra. Pohodlne sa však na nich usadia skôr deti a nižší dospelí.

Do Hyundai Kona N Line+ sa vám zmestí aj bicykel.
Do Hyundai Kona N Line+ sa vám zmestí aj bicykel.

Kona N-Line je tak vizuálne štýlové a jazdecky zábavné auto. Od pohonu všetkých štyroch kolies nečakajte kvôli nižšiemu podvozku a športovým nárazníkom v teréne zázraky, no rozhodne nie je na škodu, keď sa treba vydriapať k začiatku trailu po nespevnenej či namrznutej vozovke. A ak by ste chceli rovnaký jazdný charakter, no oželiete N Line styling, ten istý motor aj podovozok dostanete aj v oveľa lacnejších verziách.


Cena od: 16 790 €
Cena testovaného modelu: 30 630 €
www.hyundai.sk

1/1
Zavrieť reklamu