Test: Subaru Outback

27. októbra 2023
Subaru Outback

Subaru Outback je vozidlo s typom karosérie combi, ktoré vlastnosťami a prevedením mierne pripomína SUV. Z môjho pohľadu je však tento typ oveľa praktickejší a v teréne aj na ceste vyzerá lepšie. To však závisí od vašich preferencií.

Prečo Outback porovnávam s vozidlami typu SUV? Je totiž postavený na rovnakom podvozku ako model Forester, konkrétne na novej podlahovej platforme Subaru Global platform, ktorá má o 70 % vyššiu torznú tuhosť, o 100 % väčšiu tuhosť v ohybe a zároveň má nižšie ťažisko. Jeho terénnejšie ambície potvrdzuje aj svetlá výška vozidla 213 mm.

Čo sa týka karosérie, tá na prvý pohľad pôsobí robustne a prezrádza ambície tohto auta. Outdoor nadšenci ocenia spodné plastové nárazníky, ktoré nie sú lakované a slúžia na ochranu auta v tom najťažšom teréne. To, že v Subaru sa vždy zameriavali na náročného zákazníka a na ľudí, ktorí nejazdia iba po meste, vieme už dávno.

Interiér

Na prvý pohľad pôsobí interiér vozidla moderne, s kvalitnými materiálmi. Vodič má v porovnaní s inými vozidlami tejto kategórie vynikajúci rozhľad do strán a pred seba, čo je obrovské plus pre bezpečnosť jazdy. V aute sa sedí príjemne a vpredu aj vzadu máte dostatok miesta. Na prvý pohľad vás upúta veľký 11,6-palcový vertikálne orientovaný displej v stredovom paneli. Na ňom nastavíte drvivú väčšinu funkcií auta. Nad displejom sa nachádza skrytá kamera, ktorá monitoruje vodiča a vyhodnocuje úroveň jeho únavy. Zadné sedadlá sú pohodlné a máte na nich dostatok priestoru na nohy. Ak máte malé deti, oceníte, že dvere sa dajú otvoriť do naozaj veľkého uhla. Kufor je dostatočne veľký a je v rovine, takže sa v ňom aj vyspíte, keď treba. Skvelou správou pre športovcov je, že strešné lyžiny môžete otočiť priečne a priamo na ne montovať nosič bicyklov alebo strešný box.

Pod kapotou

Subaru Outback obsluhuje štvorvalcový motor typu Boxer s objemom 2,5 litra a ako je u Subaru zvykom, vozidlo má pohon všetkých štyroch kolies. Keby ste náhodou túžili po čiastočne elektrickom alebo dieslovom motore, Outback vám nevyhovie. V Európe sa predáva len s týmto typom motora.

Subaru Outback

Jazda v teréne

Subaru Outback sme mali možnosť otestovať v rámci eventu Srdcom Subarista vo vinohradoch nad Modrou. Testovali sme teda jeho jazdné vlastnosti najmä v teréne, a tie sú vynikajúce. Permanentný pohon všetkých štyroch kolies má na svedomí síce o niečo vyššiu spotrebu, ale dostane vás takmer kamkoľvek. Outback má v zálohe aj systém X-Mode do tých najdrsnejších podmienok. V ňom si môžete zvoliť medzi režimami sneh/šotolina alebo hlboký sneh/blato. Tie potvrdzujú, že Outback to v teréne myslí vážne. Ďalšou zaujímavou funkciou je akýsi tempomat v týchto režimoch, ktorý po pribrzdení na určitú rýchlosť vie sám dávkovať brzdnú silu smerom z kopca a ovládať jednotlivé kolesá podľa potreby.

Praktické auto pre športovcov

Ako som už spomínal, Subaru Outback vás dostane takmer kamkoľvek. Má prepracovaný systém pohonu všetkých štyroch kolies. Vo vnútri je auto veľmi pohodlné a prešlo výraznými zmenami k lepšiemu a zvonku vyzerá presne tak, ako si combi s pohonom 4×4 predstavujem, to je však môj subjektívny pohľad. Auto by som odporučil všetkým, ktorí chcú priestranné vozidlo a na svojich cestách sa stretávajú s ťažším terénom, či už idú na bike, na lyže alebo na chatu.

Cena: od 39 500 €
Cena testovaného modelu: 43 500 €

Subaru Outback

Viac sa dozviete na subaruslovakia.sk.


Text: Matúš Bušík pre Biker
Foto: Matúš Bušík

1/1
Zavrieť reklamu