Test: mestský bicykel Karma Electra

5. septembra 2013
Mestský bicykel Karma. Foto: Eva Tinková

Nie, nepíšeme o Carmen Electra, i keď s ňou má naša testovaná krásavica čosi spoločné: obe sú sexi. V meste s ňou budete prakticky neprehliadnuteľné. A nielen to.

Táto dvojkolesová kamoška vás navyše odmení za čas strávený mimo vozidla na fosílne palivá dobrou karmou a ešte lepším pocitom.

Electra je trendsetter vo svojej kategórii. Opätovne oživila a spopularizovala klasické štýlové cruiser bicykle. Inšpirovala sa pritom kalifornskou custom car kultúrou: Výrazný oblý rám, chrómovanie, kovové detaily, divoké farby, predĺžená predná vidlica ako na chopperi, tieto prvky nájdete na bicykloch Electra.

Prvý pohľad

Karma je pekný, štýlový bike, ktorý okamžite zaujme. V prvom rade preto, že je to bicykel v našich končinách neštandardného tvaru, typického pre horúce plážové mestá Kalifornie. Úplne prvý beach cruiser B-10E Motorbike vyvinul Schwinn v roku 1933 v USA, pričom sa inšpiroval práve populárnym dizajnom motocykla. Pre tieto biky sú typické veľké balónové plášte, vzpriamený posed a jednoduchá oceľová stavba s výrazným dizajnom. Pre ich ťažkú váhu a široké plášte sú síce dosť pomalé, ale veľmi stabilné a trvácne. Môžete si byť isté, že s Karmou na ulici budete dostatočne cool.

Karma je pekný štýlový bike, ktorý okamžite zaujme. Foto: Shutterstock
Karma je pekný štýlový bike, ktorý okamžite zaujme. Foto: Shutterstock

Komfort

Karma má typický zaoblený rám cruisera vyrobený z odolnej ocele. Oproti bežným bicyklom je oveľa väčšia a najmä dlhšia, so širokými priestrannými riadidlami. Má nastaviteľný uhol predstavca, takže si môžete upraviť sklon riadidiel podľa svojej výšky či potreby. Jej geometria sa vyznačuje pohodlným vzpriameným posedom. Vďaka ženskému tvaru rámu a malým kolesám ľahko nasadnete aj zosadnete – nohami dočiahnete na zem za všetkých okolností, čo je veľmi praktické a bezpečné.

Pohodlná jazda

Pre svoju dĺžku a hmotnosť je Karma o niečo menej obratná a ťažšie sa na nej šliape do kopca. Pri jej širokých, vysoko zakončených riadidlách a vzpriamenom posede máte pocit, že sedíte na Harley. Jazda je aj preto veľmi komfortná. Bicykel má navyše pohodlnú, mäkkú, odpruženú sedačku a veľké balónové plášte (26” × 2,1”) na kolesách. Práve pre tieto prvky sa môžete na Karme veselo púšťať po rozbitých slovenských cestách, obrubníkoch či električkových koľajniciach v meste, pričom váš zadok či ruky to veľmi nepocítia.

Dámy ocenia štýlový komfort bicykla. Foto: Eva Tinková
Dámy ocenia štýlový komfort bicykla. Foto: Eva Tinková

Výbava

Karma je vybavená komponentmi od overených výrobcov Shimano a Electra. Prehadzovačka Shimano Nexus ponúka tri rýchlosti, čo postačuje na bežnú jazdu mestom. Ak bývate či pracujete niekde na kopci, odporučili by sme dať si viac prevodov. Náboj aj prevody má skryté vnútri, takže bike si zachováva klasický jednorýchlostný cruiser vzhľad a je menej vystavený poškodeniu. Okrem brzdenia na reverz (pedálovanie dozadu) má na prednom kolese aj efektnú brzdu Shimano Coaster.

Štýlové doplnky

Dizajnéri Karmy sa vyhrali a prepracovali aj jej detaily. Je vybavená kvalitnými koženými gripmi (rukoväte riadidiel) a koženou sedačkou ladenou v rovnakom kovbojskom štýle. Veľké vyzdobené čapice na ventily, štýlový zvonček a výrazné blatníky majú tiež spolu zladený look. Karma má klasické retro pedále ideálne na cruisery. Vďaka stojanu ju môžete zaparkovať kdekoľvek.

Dizajnéri Karmy prepracovali aj detaily. Foto: Eva Tinková
Dizajnéri Karmy prepracovali aj detaily. Foto: Eva Tinková

Hodnotenie

Karma je síce ťažký a menej obratný bicykel, no na druhej strane veľmi pohodlný a trvácny. Je ideálny pre dámy, ktoré hľadajú štýlový komfort:

Pekný, výrazný bike do mesta na krátke presuny hoci aj v sukni.

Má jedinečný tvar navrhnutý pre ženy a technológiu Flat Foot, ktorá umožňuje položiť obe nohy na zem pre bezpečnosť a stabilitu pri nastupovaní a vystupovaní. Pohodlné sedadlo a veľké plášte zjemnia všetky nerovnosti na ceste, takže si jazdu naozaj vychutnáte.

Predajná cena je približne 700 €.

Text: Linda Skrúcaná
Foto: Eva Tinková

1/1
Zavrieť reklamu