Po čom ženy túžia? Ako si zachovať krásu radí majiteľ švajčiarskej kozmetickej firmy Karl J. Troll

15. mája 2021
Pleť. Foto: Shutterstock

Čo by mal obsahovať váš anti-ageingový krém? Ide dokopy kozmetika a chirurgické zákroky? Expert na krásu a majiteľ švajčiarskej kozmetickej firmy Karl J. Troll má dokonalý prehľad o ženskej duši aj o tom, čo sa deje v laboratóriách.

Kozmetický priemysel sa čoraz častejšie obracia na medicínsky výskum. Čo patrí k najväčším objavom posledných rokov?

K veľkým objavom patria technológie, ktoré sa zameriavajú na štruktúru pleti. Podporujú jej prirodzenú regeneráciu a zároveň zmierňujú citlivosť. Ale skutočne prelomovým objavom sa stala technológia regenerácie pokožky. Prvý raz ju vyskúšali v Nemocnici Eduarda Heriota vo francúzskom Lyone.

Zachované zdravé bunky pacientov s popáleninami použili na obnovu prirodzenej pokožky bez toho, aby bola potrebná transplantácia. Táto technológia sa preniesla aj do kozmetiky a teraz pomáha k prirodzenej obnove zdravej pleti.

Ktoré zázračné ingrediencie priniesla veda?

Druhým veľkým objavom, ktorý pochádza z prostredia medicíny, sú kmeňové bunky. No v kozmetike sa využívajú inak ako v medicíne. Peptidy a rastlinné kmeňové bunky nám pomáhajú zachovať prostredie vlastných kmeňových buniek pleti a najmä udržujú zdravie kmeňových buniek v epiderme a derme.

Aj peptidy majú svoj pôvod v lekárskom prostredí, a rovnako aj niektoré formuly – ako napríklad inteligentné kryštály či lipidové nanočastice.

Ktorý objav považujete za prelomový?

Prelomový znamená taký, ktorý posúva paradigmy. Juvene sa to podarilo v 60. rokoch, keď po prvýkrát v Európe do svojich prípravkov pridala antioxidanty alebo keď ako prvá v 90. rokoch použila legendárnu zložku Ubiquinone Q10.

Kam sa bude kozmetický výskum uberať? Trúfli by ste si to predpovedať o 50 rokov?

To je príliš ďaleko dopredu, ale keďže produkty sa stávajú čoraz bezpečnejšími a efektívnejšími, myslím si, že do kozmetického sveta vstúpia nové technológie.

Keby ste mohli vymenovať 5 zázračných anti-ageingových substancií, ktoré by sme mali hľadať v elixíroch, sérach a krémoch?

To je ťažká otázka, pretože ak vymenujem päť, akoby som ďalších päť poprel. Asi by som sa sústredil na technológie, ktoré som už spomínal, práve tie pomáhajú kozmetike pôsobiť efektívnejšie.

Ale ako si v tej spleti výrobkov máme vyberať pravý anti-ageingový výrobok pre seba?

Napadá mi hneď niekoľko odpovedí. Najdôležitejšie je zistiť, aký máte typ pleti, a uvedomiť si, aká textúra produktov vašej pleti najviac vyhovuje. Je to sérum, krém alebo fluid?

Veľmi efektívne dokážu byť napríklad zloženia s technológiou SkinNova SC Technology, ale aj produkty s obsahom omladzujúcich peptidov, kyseliny hyalurónovej, vitamínu A, koenzýmu Q10 či rastlinných kmeňových buniek.

Sú niektoré zo substancií už prekonané?

Dobré aktívne zložky nebudú nikdy prekonané. Ich úspech je v tom, že zostávajú navždy potrebné.

V prvom rade si uvedomte, aký máte typ pleti. Foto: Shutterstock
V prvom rade si uvedomte, aký máte typ pleti. Foto: Shutterstock

Preukázala sa už súvislosť so starnutím pokožky a znečisteným prostredím. Lenže dá sa proti nemu vôbec účinne brániť?

Treba sa brániť troma spôsobmi, v prvom rade zahaliť pleť do neviditeľného
závoja, ktorý od nej odráža vonkajšie nečistoty. V druhom rade je potrebné
úspešne neutralizovať spúšťače starnutia kvalitným kokteilom etoxikačných
látok, ako napríklad antioxidantov prvej a druhej generácie. V treťom a neposlednom rade je dôležité poskytnúť pleti reštart. Vedci to nazývajú epigenetikou, čo znamená zachovať správne čítanie DNA.

Aký je váš osobný postoj k ­anti-ageingovým chirurgickým zákrokom, ako je napríklad face lift?

Rozumné korekcie majú zmysel, no nesmú prekročiť určitú hranicu. A to si vyžaduje dobrého špecialistu a správne zvolenú techniku, ktorá vyzdvihne prirodzenú krásu. Kozmetické produkty dokážu podporiť napríklad botoxové ošetrenia a môžu tiež pomôcť posilniť efekt korekcie, no všetko v prirodzenej miere.

Ste expert na krásu, znamená to, že ste expert aj na ženskú dušu? Tak schválne, viete, po čom túžime?

Krása je rovnováhou vnútra a vonkajšieho vzhľadu. Ak je vnútro akýmkoľvek spôsobom ohrozené – chorobou či napríklad stresom, krása sa nemôže prejaviť. Ak aktíve látky z produktov správne doručíme dovnútra pleti, dokážu stimulovať vzhľad. Výsledok potom pozitívne vplýva aj na dušu. To je tajomstvo našich značiek. Snažíme sa zlepšovať a napredovať, aby sme dokázali napĺňať očakávania žien.

Karl J. Troll

Pred desiatimi rokmi Karl J. Troll založil spoločnosť Troll Cosmetics, ktorá dnes zastrešuje značky s celosvetovou distribúciou. Declaré, Marlies Möller a Juvena – tá pod jeho vedením oslavuje výročie od svojho vzniku. Plány a vízie Karla J. Trolla zdieľajú aj jeho dcéry Barbara a Verena, ktoré tvoria vrcholový manažment rodinnej firmy na brehoch Bodamského jazera vo Švajčiarsku.

Text: Redakcia
Foto: Shutterstock

1/1
Zavrieť reklamu