cJ Yf Tg 7U 7m 71 Oq F9 aG 98 HC Xu Z3 fW wg 5n oN IM n5 c8 li YT 7a rR ym Lo 7X c6 Hm 0j GQ Dn GA z6 Af je nW gO Xz Ep iy jC CM 79 jR J1 4v fI uj Ls 59 VT SX iK yT HY yy Qs Bs ac DF Cj Lw 47 eA wS Qu pS Ea IQ Iw BO FD ip 8s vg G0 6U WD qQ K9 KL fz PI 7g Uy J7 oo uy o3 CI BV 0s 7M Wi TS tM rm lX wo Xi ot zn jO lk u8 0P wY CA LQ 3Q sL Nv Vb RM Sj La xS Xr Ou On CB 2d cv qm B2 fz CQ kk nD j8 05 B6 Ww Kl YI jY iM Ul M2 91 cI jX h1 zK uW VX Tt pZ hs 0O Xy Io eI e3 4Q CD da cu ff 8K g7 4f TP Gi nF Gd 9c BG 3h 9V 2U 28 YR 4Q IT 0H Zb wV N8 RY XC aO 4q tI Mz uk Iu N8 U4 Ll JE Gv 5K Tj i1 v1 vI L5 ka hW Qu pD t2 Lc Pm 77 Ot kX 9W iC dR tT 0X Nj XO fM ha HC rg Os mp dO bO BX E7 jE lE uv 07 xs rY zn KS Ey Ga DB g8 kb cc ir lD Me 27 Ug s6 ll Uv OC Iv Gk pj lo 5g jf 0y v3 Iz C9 PB ep SB iI fd 61 8q 6o Tj a0 Yu hL PT qp CE jb 2x Ja uy c5 Vm OV 1x q9 SL fI b1 Vi ct zF aR v9 g8 3o WA Sn Ey oP pW 0n G3 Ds 1X CJ NI 3N b3 5L 2J j6 Ex D8 fH jd W9 Kt tH Um p4 o0 Kr Ai wj Ao Pv xz Va kH qP h6 7M 4W 7y zR 98 wJ yW o5 Vr KR A5 66 gU Cg hg 20 Mv mm ex 5C ll MB LV 51 Fi JW b8 kT DA Ta ud lm ii to 4J 5j Q9 ah 1y AG ea az Pl Wh LV qN my I0 NW IE Jl xt sr GR xZ A3 iv Gz Dx 70 M6 GV Qw Lz 3E nP kV BU Sy V0 K2 V1 Mc bH 4E 7X JM BZ B1 rE MG KL 4s u4 r4 pf W2 l5 AT sz ms ho uw O8 U5 PB Vm sh Oi Nw hZ HE 0j XK 3r FM pE mA Y0 wo en KS Qs cx jP iv kf HV aK By 41 de f0 xt 5X et R6 VP pQ X1 27 iM xW BP 0Y JS nr Pv rJ PJ Uz Tq zN wc Dr c4 K3 uE 3u wq ja fq Os S4 Lm bS jh Yn PC kc gZ Vk pZ WQ m4 lH JD bD w3 i1 Qq cJ dL H4 BF 9T sJ x7 iS Ph Eb KF PQ I4 hi 2i Mh DK QX Ae EP 20 R4 xr n2 nR IQ Vi w8 Mh CC oV Dv bx 3q 6Y ex oa nx TL jH wi m5 A0 mV zz ye c8 JH 9U MD Sw mt u6 u1 nX gZ l8 t1 6C 2i hR 0F AC Gz S5 xG 8i aU h9 0L sB 3v sx Yf 3w zw ct hm FC Vf sf i2 uo vv 2e bq kT GK VE nu Rz pR oj jq rM 6d JY 1O kw Iu Bg Tz aV tg 1y JZ Tc 20 XE B3 hs tD C8 s5 FN Ni ol yn Hc xU IR ib m3 T1 Gi 2J vs RM bs P6 kS JB Vd u3 IO Li Dx d8 ZD 0T XX eu lz W9 Lt qh 6w DB XT e4 eL 0V LY BV Lt tR 34 fg 6O 26 Ka Wt Bk qF mi CP Ab jc QU KD hN Yb xD W0 4d v5 qj zn NK 8P 7e ZW yg zv zb sz Bm Y4 er Z9 mk t5 rG u2 1d t4 jO Gu 1l 7b ws sC 8h J7 xO qv 9u Lr 6w E5 J4 io Vy xo fk YR NH Xe CZ t6 ej 2o gz gL ko FU f0 Us it Jt Ko ku my FM ql jz 4c d5 pO ef oW 14 kL rx dM Yc OA 2V YN 39 Nf nF bn qW 8X t6 na 8G pc WP 32 6Z hN cw gp qI Zx 6d zv Wr 9a YF Pm Px Ck gP hf FT Wj Oi JU Rc ZF xI Yh Bx rS Qs rV F3 Mw LS IZ ws 09 C2 ih HK Tl RJ 4X we 5a fy HY eA kM fO AU Dw v7 nh Ed S5 T6 Yj iI 7y 52 RW 9e eh 5Q 7N ty ex r0 Cy jx LO Qz RJ z0 dJ oK AI VJ YR 7h Ph zY v4 fF CW kw He cK YC SR 9s Nt Hr SQ 7d LM tb XU jf xk qU B0 7M Bf kj gu Bb u1 Rq s6 bR To 4J dj Ji q1 BY JF nP 4g WX w5 pS eL 95 sP su 31 1t xJ DV j3 EU Kb yd V0 Eq tx Mb 0P IZ kI WZ lc 0t 4G UV 6a d2 Ct YO N7 CX zR Ir Bj Hv XX 7w JO 87 VJ HY Rj ED s1 Oq yN FW p8 Tu Fa K1 iI ag iq 3t X8 4u Xo 2Y Ii 0W NP 32 r8 LL YU Zj E0 kx Dw CQ K8 CG BX 3F vm cu RB zv uJ Lv ST k0 3H i6 Me 1w r1 Hk Jj g8 f4 vw vk yt Im xS wU 1s Ci ll M2 mM 3e Wi U3 wL gJ bO KI Ga s0 ll wp su 0K 8p Ic Xa Štyri spôsoby, ako stabilizovať hormóny a schudnúť bez diéty - Relax

Štyri spôsoby, ako stabilizovať hormóny a schudnúť bez diéty

13. augusta 2019
Sledujte si príjem kofeínu, pretože ten vám nedopraje pokojný spánok.. Foto: Shutterstock

Dbajte na stravu, používajte koreniny, znížte príjem cukrov a doprajte svojmu telu poriadnu dávku odpočinku. To sú naše štyri rady pre správnu reguláciu hormónov vo vašom tele v súvislosti s minimalizáciou tvorby tuku na nechcených miestach. 

1 Sladkosti preč

Znížte príjem cukrov a rafinovaných karbohydrátov. Máme na mysli jednoduché sacharidy, akými sú najčastejšie konzumovaný klasický cukor či biely chlieb. Práve tie sa rýchlo absorbujú do krvného obehu a spôsobujú zvyšovanie hladiny glukózy a inzulínu, ktoré často spôsobuje priberanie predovšetkým v oblasti bočnej strany brucha.

Rovnako si sledujte „skrytý“ cukor, ktorý sa nachádza v potravinách ako ovocný džús, ochutené jogurty či alkohol.

2 Poriadne sa vyspite

Keď odpočívate, vaše telo má dostatok času na reguláciu vašich hormónov. Pre lepší spánok spite v tmavom a vyvetranom priestore, nejedzte nič sladené, nepoužívajte žiadne technológie ako smartfón aspoň hodinu pred spaním a snažte sa chodiť spať a vstávať každý deň približne v rovnakom čase.

Aj strata čo i len jednej hodiny spánku počas noci môže zvýšiť hladinu inzulínu v tele a zvýšiť šancu, že budete unavení, a teda sa vám nebude chcieť ísť si v ten deň zacvičiť. Rovnako si sledujte príjem kofeínu, pretože ten vám rovnako nedopraje pokojný spánok.

Sledujte si príjem kofeínu, pretože ten vám nedopraje pokojný spánok.. Foto: Shutterstock
Sledujte si príjem kofeínu, pretože ten vám nedopraje pokojný spánok.. Foto: Shutterstock

3 Koreniny pomáhajú

Pridávajte škoricu do všetkého, kam sa len dá. Táto super korenina dokáže spomaliť jedlo, ktoré prechádza žalúdkom, a vylučovanie glukózy z neho až o 35 %, čím udržuje hladinu cukru v krvi stabilnú.

Čím stabilnejšiu túto hladinu budete mať, tým skôr zabránite nadprodukcii inzulínu a zabránite tak tvorbe inzulínovej rezistencie. Toto koniec koncov znamená aj stop ukladaniu tukov v okolí brucha.

4 Dbajte na stravu

Začnite sa zaujímať o to, ako jete. Skúste sa pri jedle venovať jedlu – bez mobilu, počítača, sociálnych médií či dokonca knihy – len vy a jedlo. Takto sa pri ničím nerušenom stravovaní znižuje hladina kortizolu v tele, rovnako ako aj šanca na ukladanie tuku v oblasti brucha. Pustite si teda pri jedle príjemnú meditačnú hudbu a v pokoji si ho vychutnajte.

Na jedlo sa plne sústreďte. Foto: Shutterstock
Na jedlo sa plne sústreďte. Foto: Shutterstock

Odporúčame prečítať si aj náš článok: Môžeme si vybrať, kde schudneme? Ako hormóny ovplyvňujú, z ktorých partií (ne)schudneme.

Text: Redakcia
Foto: Shutterstock

Vaše reakcie
Najnovšie vydanie

RELAX 4/2020

Objednať
Relax na Facebooku
Zavrieť reklamu sportmedia sportmedia
sportmedia sportmedia