Na čo nezabudnúť pri komunikácii na internete

Online komunikácia často prichádza s rizikom nedorozumení a zbytočného napätia. Ak sa chcete vyhnúť online konfliktom, dodržiavajte pri komunikácii tieto zásady.
Pri online komunikácii je dôležité nielen to, čo píšeme, ale aj spôsob, akým to robíme. Ak vo svojej online komunikácii pociťujete medzery, zamerajte sa na to, ako zlepšiť vaše interakcie. Tieto štyri jednoduché zmeny v prístupe môžu viesť k oveľa príjemnejšej a produktívnejšej komunikácii.
1. Dajte vyšší dôraz na zdvorilosť
Početné štúdie ukázali, že napätie na internete sa znižuje, ak je aspoň jedna osoba konzistentne zdvorilá. Podľa jednej štúdie stačilo do série online hádok pridať slová ďakujem a prosím – zatiaľ čo všetko ostatné zostalo rovnaké – a napätie sa zmiernilo.
2. Pripisujte menší význam sarkazmu
Keď niečo povieme uštipačným tónom, signalizuje to iróniu, ktorej naše publikum zvyčajne rozumie. Keď napíšeme niečo sarkastické na internete, zvyčajne počujeme rovnaký tón hlasu vo svojej hlave – ale ľudia, ktorí čítajú naše komentáre, to nepočujú.

Päť najčastejších mýtov o dlhovekosti
3. Vyjadrujte viac vďačnosti, úcty, pozdravov, ospravedlnení a používajte opatrnejší jazyk
Štúdie dokazujú, že ak sme vďační (Teraz ste mi to ozrejmili.) alebo starostliví (Rád som si vypočul váš názor.), alebo keď komentáre začíname s pozdravom („Zdravím!“), prípadne sa vopred ospravedlňujeme (Dúfam, že vám to neprekáža…), alebo svoje komentáre uvedieme (Myslím si, že…), online komunikácia sa zlepšuje.
4. Vyhnite sa kritike na verejných fórach
V ďalšej štúdii vedci zistili, že poskytovanie negatívnej spätnej väzby online má oveľa väčší účinok než v reálnom živote. Núti to ľudí písať viac negatívnych vecí a častejšie kritizovať ostatných. Keď verejne kritizujeme ostatných online, robíme zo zlého správania digitálnu normu.
Viac o tom, ako lepšie komunikovať sa dozviete v knihe Charlesa Duhigga s názvom Superkomunikátori.
Text: RELAX
Foto: Shutterstock