10 tipov, ako si užiť zimný beh

28. decembra 2022
Ako si užiť zimný beh. Foto: Shutterstock

Patríte aj vy k bežcom, ktorí sa nechajú odradiť počasím? Pravdupovediac, niet sa vám čo čudovať. Vstať často ešte potme a vybehnúť von, keď vieme, že nás tam čaká mráz či čľapkanica, nie je vôbec jednoduché. My vám však poradíme, ako sa v zime prekonať, obuť tenisky a vyraziť do ulíc.

Na nasledovných stránkach nájdete desať tipov z našej redakcie, vďaka ktorým si naozaj užijete beh v zime.

1. Motivujte sa k pohybu

Nespoliehajte sa na seba a svoju pevnú vôľu. Dohodnite si ranné stretnutie so sparring partnerom. Tak vám nebude ostávať nič iné, len vstať a ísť.

Ak sa predsa len musíte spoľahnúť sami na seba, prosto si sľúbte, že ak to bude veľmi na nevydržanie, po piatich minútach sa otočíte a vrátite sa nazad do postele. Ručíme vám za to, že sa tak nakoniec nestane.

2. Pred behom sa rozohrejte

Predtým, ako vybehnete z vchodových dverí, poriadne sa vo vnútri rozhýbte. Pamätajte, že sa však nemáte spotiť, len si potrebujete rozprúdiť krv.

Behajte hore-dole po schodoch, skáčte cez švihadlo, no výborná je aj joga a niekoľko pozdravov slnku. Keď ste rozohriati, chlad vás až tak neodzbrojí.

3. Vybabrite s dažďom

Naša rada je jednoduchá. Keď prší, natiahnite si na ponožky igelitové vrecká, až potom bežecké tenisky. Môže vám to pripadať vtipné, no premočené nohy v zime už také vtipné nie sú.

Ak potrebujete, aby vám vaše zimné bežecké tenisky po behu do druhého dňa uschli, vytiahnite z nich vložky a obuv vysteľte novinami. Tie nasajú vlhkosť. Prípadne použiťe elektrické sušiče na lyžiarky.

4. Vezmite si so sebou termosku

Ak sa chystáte na dlhší ako hodinový beh, vezmite si so sebou športovú termosku alebo termofľašu s čajom. Počas behu zabudnite na studené nápoje – mohli by ste prechladnúť a dokonca si zablokovať chrbticu.

1/3
Vaše reakcie
Zavrieť reklamu